حجت الاسلام علوی:

وزارت اطلاعات گنجینه عظیمی از اسناد ساواک را در اختیار دارد/ بچه‌های انقلاب نباید در پیچ و خم‌های تاریخ فراموش شوند

وزیر اطلاعات گفت:وزارت اطلاعات تاکنون ۳۴۰ جلد کتاب بر پایه اسناد ساواک تدوین و در استان‌های مختلف رونمایی شده که ۱۲ جلد مربوط به مازندران است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سید محمودعلوی صبح امروز در آیین رونمایی از ۱۲ جلد کتاب نقش مردم مازندران طی انقلاب اسلامی گفت: وزارت اطلاعات تاکنون ۳۴۰ جلد کتاب برپایه اسناد ساواک تدوین کرده و در استان‌های مختلف رونمایی شد که ۱۲ جلد مربوط به مازندران است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل مبنی براینکه نباید بچه‌های انقلاب در پیچ و خم‌های تاریخ فراموش شوند، تدوین کتاب را از جمله راهکار‌هایی برای پیشگیری از فراموشی آن برشمرد و گفت: ستم ستیزی مردم از ویژگی‌های مازندران است که برابر حاکمیت‌های ستمگر مقاومت و به روی امویان آغوش گشودند.

مردم مازندران دست رد به سینه مارکسیست ها زدند

وی گفت: مردم منطقه طی عرصه‌های مختلف در شکل گرفتن تاریخ عزتمندان این آب و خاک نقش داشته‌اند و علمای مازندران از سال ۱۳۴۱ پیام حضرت امام را به این سرزمین رساندند.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه مازندران از همان ابتدا به حضرت امام آری گفت، افزود: نکته بارز در این کتاب دست رد مردم مازندران به سینه مارکسیست‌ها و دین باوری در کنار ستم ستیزی آنها است.

اگر نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شود ارزش‌های اخلاقی به خطر می‌افتد

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه اگر نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شود ارزش‌های اخلاقی به خطر می‌افتد،تصریح کرد: این مسئله سبب رنجش حضرت فاطمه (س) شده بود.

وزیر اطلاعات، با بیان اینکه هر انقلاب برای مصونیت باید از انحراف در حرکت و تحریف در نگارش تاریخ مصون ماند، ادامه داد: اگر انحراف طی حرکت در انقلاب و تحریف در نگارش تاریخ خودنمایی کند، باید انسان‌های آزاده و فرزانه مخالفت و مقابله کنند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: کسانی که از مسیر ارزش‌های الهی منحرف شده‌اند نتیجه و سرنوشت بدی داشته اند و برای اینکه از مسیر منحرف نشویم باید با تاریخ بی تحریف ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: به فرمایش حضرت علی ملتی که فراز و فرود‌های تاریخ او را از مسیر‌های نادرست حرکت باز دارد و آشنایی با تاریخ چراغ راه آینده و حرکت درست در مسیر انقلاب خواهد بود.

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنانش با بیان اینکه وزارت اطلاعات گنجینه عظیمی از اسناد سازمان امنیت و اطلاعات (ساواک) را در اختیار دارد گفت: وقتی دشمن شهادت به مبارزات یک شخصیت فرهیخته جامعه دهد در صحت آن کمتر می‌توان تردید کرد وجفای به مردم است که اسناد در گنجینه‌ها باقی بماند و مردم از آن بهره‌مند نشوند.

وی با اشاره به تدوین کتاب خیزش مازندران در انقلاب اسلامی بر پایه اسناد به جا مانده از سازمان مخوف ساواک گفت: این اقدام کوچکترین حق مردم مازندران بود تا گوشه‌ای تاریخ این مرز و بوم کشور تدوین و حماسه آفرینی‌های مردم استان به تصویر کشیده شود.

وی با گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: مصیبت‌های حضرت زهرا (س) متعدد بود که رحلت حضرت رسول اکرم (ص) از جمله آن به شمار می‌رود.

 علوی با اشاره به مسئله فدک گفت: فدک هیچ تاثیر اقتصادی در زندگی حضرت فاطمه زهرا نداشت و آن را برای ترویج اسلام به کار گرفته بود که این ناشی از فرهنگ اهل بیت است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبری و مقام به عنوان ارزش دنیوی هیچ تاثیری برای حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نداشته است،افزود: پست‌های دنیوی برای حضرت از آب دهان بزی کم ارزش‌تر بود و حضرت هیچ رغبتی به خلاف نداشته است.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: با رهبری حضرت علی، مسئله و سرنوشت اسلام و مسلمین بیمه می‌شد و از این حیث خلافت و رهبری برای حضرت دارای ارزش بود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: با درک و دقت در فرمایشات و صحبت‌های حضرت زهرا (س)، انحراف در مسیر رهبری در جامعه اسلامی برای این حضرت دردآور بوده و امامت نظام حکومتی برای مردم است و بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) نظام امامت به نظام خلافت تبدیل شده بود.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.