قهرودی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش ۱۰ درصدی قیمت مواد شوینده تا پایان سال/ مواد پاک کننده به عراق، سوریه و افغانستان صادر می‌شود

یک مقام مسئول گفت: قیمت مواد شوینده تا پایان سال، ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

هیچ کمبودی در بازار مواد شوینده نداریم/ کاهش ۱۰ درصدی مواد شویندهعلیرضا رضایی قهرودی رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع بازار مواد شوینده گفت: قیمت مواد شوینده تا پایان سال، ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

وی درباره صادرات مواد شوینده  گفت: مواد شوینده به کشور‌هایی همچون عراق، سوریه و افغانستان صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید: صادرات مواد شوینده به کشورهای عراق ،سوریه و افغانستان 


قهرودی در ادامه تصریح کرد: برخی از تولیدکنندگان به دلیل افزایش نرخ ارز، کالایی را که با ارز ارزانتر تولید کرده اند به نرخ ارز روز می‌فروشند تا برای جایگزینی آن با مشکل مواجه نشوند که باید برای مدیریت و کنترل این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مجدد قیمت‌ها دربخش مواد شوینده نیازمند کسب مجوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است یا خیر اظهار کرد: واحد‌های تولیدی در این رابطه نیازی به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می‌توانند افزایش متعارف قیمت‌ها را مدنظر قرار دهند. اگر قیمت‌ها خارج از عرف سازمان حمایت باشد از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کنترل‌ و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گفته قهرودی، بیش از ۹۰ نوع مواد شوینده و پاک کننده مورد نیاز کشور تولید داخلی است و در این بخش کالایی نایاب نخواهد شد.

انتهای پیام/

تولید داخلی بیش از ۹۰ نوع مواد شوینده و پاک کننده مورد نیاز کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار