معاون شهرسازی شهردار تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر «کاخ ثابت پاسال» دارای ارزش ویژه‌ای باشد، شهرداری آن را تملک می‌کند/ شهر تهران باید پوست‌اندازی کند

گلپایگانی با اشاره به وضعیت بزرگ‌ترین خانه ایران که در معرض آسیب است، گفت: اگر این بنا ارزش ویژه‌ای داشته باشد، آن را تملک می‌کنیم.

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت کاخ ثابت پاسال (بزرگ‌ترین خانه کشور) که سال‌هاست در خیابان آفریقا رها شده است و هر روز فرسوده‌تر می‌شود، اظهار کرد: اگر این خانه دارای ارزش ویژه‌ای باشد، شهرداری آن را تملک می‌کند تا معماری بناهای ارزشمند به مردم معرفی شود و ذائقه مردم به سمت معماری خوب گرایش پیدا کند.

کاظمی/اگر کاخ ثابت پاسال دارای ارزش ویژه‌ای باشد شهرداری آن را تملک می‌کند/ شورای شهر باید پوست‌اندازی کند

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه حفظ بناهای تاریخی وظیفه سازمان حفظ میراث فرهنگی است، گفت: اگرچه رها شدن این بنا چهره شهر را زشت می‌کند، اما شهرداری و شورای شهر نمی‌توانند میراث فرهنگی را ملزم به حفظ آن کنند.


بیشتر بخوانید: تخریب بزرگترین خانه ایران منتفی شد


وی تصریح کرد: باید در مرحله اول وظایف ذاتی خود را انجام دهیم و به اموری بپردازیم که در قانون برای ما تعریف شده‌اند و مردم از ما انتظار دارند، اما اگر خانه ثابت پاسال هم دارای ارزشی خاص باشد، ما به آن ورود می‌کنیم.

کاظمی/اگر کاخ ثابت پاسال دارای ارزش ویژه‌ای باشد شهرداری آن را تملک می‌کند/ شورای شهر باید پوست‌اندازی کند

گلپایگانی با تأکید بر اینکه اگر جایی دارای معماری ارزشمند است، باید آن را تملک کنیم، گفت: به عنوان مثال شهرداری در سال‌های گذشته املاکی را که دارای ارزش معماری بودند، تملک کرده است و علی‌رغم وضعیت بی‌پولی که در شهرداری وجود دارد، با تملک آن‌ها مانع از تخریبشان شدیم و در برخی موارد هم تلاش کردیم با ضوابط و مقررات جلوی این کار را بگیریم.

 معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه شهر نیاز به پوست‌اندازی دارد، افزود: اگر بنایی در گذشته کیفیت ویژه‌ای داشت، ممکن است در آینده هم با یک کیفیت دیگر قابل استفاده شود، مگر آن که میراث فرهنگی به خاطر حفظ بنا الزاماتی را ایجاد کند.

کاظمی/اگر کاخ ثابت پاسال دارای ارزش ویژه‌ای باشد شهرداری آن را تملک می‌کند/ شورای شهر باید پوست‌اندازی کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار