مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه:

۴۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان معادل ۸۰۰ هزار نفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

۴۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا قاسمی مدیرکل تامین اجتماعی روز پنجشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی براساس اشتغال صورت می‌گیرد و از آن جایی که کرمانشاه یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری است از میانگین کشوری تعداد بیمه شدگان کمتری داریم.
وی افزود: ۲۷ واحد خدمت رسان هم اکنون در قالب ۱۸ شعبه تامین اجتماعی فعالیت می‌کنند و خوشبختانه توانسته ایم ۱۳ شعبه از این تعداد را در شهرستان‌های مختلف راه اندازی کنیم تا بیمه شدگان ما برای پیگری کار‌های خود مجبور به سفر‌های غیرضروری نشوند.
قاسمی همچنین از برون سپاری بخشی از خدمات تامین اجتماعی خبر داد و گفت: هفت کارگزاری رسمی در سطح استان فعالیت و خدمات لازم را به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه یادآوری کرد: حدود ۶۰۰ نیرو در شعبه‌ها و کارگزاری‌ها مشغول خدمات رسانی به شهروندان و بیمه شدگان هستند که ۴۸۰ نیرو مربوط به واحد‌های دولتی و ۱۲۰ نفر هم در کارگزاری‌ها که مربوط به بخش خصوصی می‌شوند، حضور دارند.
وی همچنین از پرداخت مستمری ماهانه ۱۰ هزار میلیارد ریال به ۶۰ هزار خانوار زیرپوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت: گردش مالی این اداره کل از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

قاسمی، بدهی‌های اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه را نیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرداخت این بدهی‌ها از سوی ادارات، سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی باعث خدمات رسانی بهتر به مردم و جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تصویب ۲ طرح در خصوص بیمه دانشجویان و خانم‌های خانه دار اشاره کرد و گفت: در این طرح دانشجویان با پرداخت ماهانه یک میلیون و ۴۷۰ هزار ریال و زنان خانه دار نیز با پرداخت ماهانه یک میلیون و ۳۳۰ هزار ریال می‌توانند در آینده مشمول خدمات بازنشستگی و دریافت مستمری شوند.

وی در خصوص سبد‌های معیشتی که از سوی دولت به بیمه شدگان تامین اجتماعی که کمتر از ۳۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند، نیز گفت: ادارات کل استانی در این خصوص نقشی ندارند و پرداخت‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور صورت می‌گیرد.
قاسمی در پایان گفت: خانوار‌هایی که میزان دریافتی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال است و تاکنون این بسته را دریافت نکرده اند در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #۸*۱۴۲* و در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰* وضعیتشان را پیگیری کنند، ضمن اینکه می‌توانند با سامانه ۱۴۲۰ نیز تماس حاصل کنند.

منبع ایرنا

انتهای  پیام / ا

تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی براساس اشتغال صورت می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار