استاندار اردبیل:

معادن مشگین شهر سال آینده وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: معادن مشگین شهر سال آینده وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان مشگین شهر معادن اردبیل، خلخال و مشگین شهر را از دیگر بخش‌های درآمدزا برای استان عنوان کرد و افزود: معادن مشگین شهر از سال آینده با پیگیری‌های انجام گرفته وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود که آینده درخشانی برای منطقه متصور هستیم.
 
وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده راه آهن اردبیل – شمال استان از حوزه شهرستان مشگین شهر عبور می‌کند که خواسته مردم این شهرستان بوده است.
 
استاندار اردبیل اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال مطالعه است و تا پایان شهریور سال ۹۸ جمع بندی شده و برای تامین اعتبار اقدام می‌شود.
 
بهنام جو افزود: راه آهن میانه - اردبیل نیز با تلاش شبانه روزی پیمانکاران و مجری طرح دوسال دیگر در همین روز‌ها افتتاح می‌شود.
 
وی اضافه کرد:زیرساخت‌های خوبی در مشکین شهر اتفاق افتاده که چهار خطه کردن راه اردبیل – مشگین شهر می‌تواند از تصادفات جاده‌ای کاسته و به میزان افزایش گردشگر کمک کند.
 
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان مشگین شهر در بخش گردشگری منحصر بفرد است افزود: در هیچ کجای دنیا نزدیک پیست اسکی و قله‌های مرتفع، آبگرم وجود ندارد، اما با سرمایه گذاری که توسط افراد بومی انجام می‌شود کنار پیست اسکی آبگرم شابیل و قوتورسویی واقع شده که به نوبه خود دارای اهمیت بسیار است.
 
بهنام جو کارخانه کامیون سازی حدید مبتکران در مشگین شهر را یکی از پروژه‌های خوب این شهرستان بر شمرد و افزود: با ایجاد این کارخانه که قطعات و مونتاژ آن از صفر تا صد تولید داخلی است، به خودکفایی رسیدن استان و کشور کمک خواهد کرد و جوانان و نخبگان این شهرستان می‌توانند در کنار این مجموعه کار‌های دیگری انجام دهند.
 
انتهای پیام/ح
 
راه آهن شمال استان از مشگین شهر عبور می‌کند
برچسب ها: حمل و نقل ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.