وزیر راه و شهرسازی در زاهدان:

اولویت وزارت راه در سال آینده تکمیل کریدور‌های ترانزیتی در حوزه راه آهن است

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان از اولویت‌های کاری سال آینده خبر داد و تکمیل کریدور‌های ترانزیتی در خط آهن را از اولویت برنامه‌های اجرایی در سال آینده عنوان کرد.

پیشرفت خط آهن چابهار - زاهدان/ حاشیه نشینی مهار شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان، برقراری اتصالات مراکز حوزه بار و افزایش ظرفیت این بخش را از اولویت‌ها اعلام کرد.

اسلامی همچنین اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه خیز و پرخطر جاده‌ها و تکمیل بزرگراه‌ها را از اولویت‌های اجرایی در سال آینده برشمرد.

وزیر راه و شهرسازی، بحث مسکن را نیز اولویت اجرایی عنوان کرد و گفت: تعادل بخشی عرضه و تقاضا در بخش مسکن را با کار اجرایی عملیاتی محقق خواهیم کرد.

وی گفت:ما به عنوان دستگاه اجرایی و همچنین به عنوان وزارت خانه معین استان در اقتصاد مقاومتی برنامه‌های مستمری را در استان سیستان و بلوچستان پیگیری می‌کنیم که به تناسب زمانی در اسفندماه مجدداً به استان سفر خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان استان پهناوری است و هم در شمال و هم در جنوب استان برنامه‌ها همواره باید مورد پیگیری و نظارت قرار گیرد که برای رفع موانع و تسهیل گری امور سفر‌های مستمر به استان خواهم داشت.

ساخت و ساز در بافت فرسوده باید بررسی شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازآفرینی شهری باید سراغ کار‌های مرتبط برویم و آن این است که زندگی و فعالیت را رونق دهیم و خانه‌های ناپایدار را تعیین تکلیف کنیم.

اسلامی افزود: همه مشکلاتی که در جلسه امشب مطرح شد حکایت از این دارد که برای پیشبرد برنامه‌های توسعه و اقتصاد استان دارای فکر و اندیشه هستیم و برنامه داریم و این بسیار مهم است که برنامه محور باشیم.

وی با اشاره به ایجاد هم‌افزایی گفت: باید اولویت‌ها را رعایت کنیم در این ارتباط نکته مهم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان این است که محرک‌های اقتصادی استان را شناسایی کنیم که محرک‌های اقتصاد در استان و شهرستان‌های استان تعیین کننده هستند.

وی گفت: برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دولت محور نیست و مردم محور است اقتصاد مقاومتی محور آن بخش خصوصی و دستگاه‌های اداری تسهیل گر و حمایت کننده هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید فرصت‌ها و شرایط جدیدی برای پیشرفت سیستان و بلوچستان خلق کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در محور اقتصاد مقاومتی ترانزیت و حمل و نقل یکی از مباحث اساسی است همچنین پشتیبانی از برنامه‌های توسعه‌ای و محوری بسیار با اهمیت است که باید به آن بپردازیم.

وی با اشاره به پدیده حاشیه‌نشینی در این استان نیز گفت:در این استان آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی بسیار فراوان است که باید به‌گونه‌ای قاطع مهار شود.

اسلامی بیان کرد: مهمترین تصمیم اتخاذ شده این است که بنیاد مسکن را ماموریت داده ایم برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین استان مستقر شود.

وی تصریح کرد: پروژه راه آهن پیشرفت بسیار خوبی دارد قطعه جدید هم با همت مسولین و پیمانکار دنبال می‌شود تا زابل و ملیک را به خط آهن سراسری متصل کنیم.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
جاده ناایمن سروان به خاش راهم دریابیدواقع خطرناک است.
آخرین اخبار