وقتی آمریکا برای ایجاد بحران در ونزوئلا به هر دری می‌زند

تماس‌های مخفی دولت ترامپ با مقامات ارتش ونزوئلا

یک منبع ناشناس در کاخ سفید در مصاحبه با رویترز از تماس‌های مخفی دولت آمریکا با مقامات ارتش ونزوئلا خبر داد.

تماس‌های مخفی آمریکا با ارتش ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع ناشناس در کاخ سفید در مصاحبه با رویترز از تماس‌های مستقیم اما مخفیانه دولت ترامپ با برخی مقامات ارتش ونزوئلا برای سلب حمایت آن‌ها از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور، خبر داد.

این مقام کاخ سفید درباره هویت نظامیانی که با آن‌ها تماس گرفته شده یا سطح مذاکرات، جزئیاتی ارائه نکرد و همچنین مشخص نکرد که آیا این تماس‌های پنهانی موجب جدا شدن کسی از ارتش ونزوئلا شده است یا خیر.

یک منبع دیگر در واشنگتن که ارتباط نزدیکی با خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا دارد، در واکنش به این مساله به رویترز گفت آنچه مسلم است این است که ارتش همچنان به مادورو وفادار است و بعید است چنین اقداماتی از جانب دولت آمریکا باعث شکاف میان نظامیان و سلب حمایت آن‌ها از مادورو شود.

پس از اینکه خوان گوایدو، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا روز ۲۳ ژانویه در کودتایی سیاسی خود را رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، آمریکا و متحدانش او را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، ایران، مکزیک، ترکیه، اروگوئه و کشور‌های دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو، تنها رئیس‌جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا است.

نیرو‌های مسلح ونزوئلا نیز با محکوم‌کردن کودتای سیاسی خوان گوایدو، تأکید کردند با تمام توان از نیکلاس مادورو و قانون اساسی و حاکمیت این کشور حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کاخ‌سفید از برقراری تماس‌های مخفی با مقامات ارتش ونزوئلا خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
خدا مردم ونزوئلا رو نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۰۹:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
آنها دارند وقت تلف می کنند ونزوئلا استعداد رهبری تمام آمریکای لاتین را دارد نه اینکه در حفظ خودش مانده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
ننگ برترامپ ......
آخرین اخبار