با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داد

توسعه خدمات ارتباطی مخابرات از تنها یک روستا به بیش از 1600 روستا در اردبیل

مدیرعامل شرکت مخابرات اردبیل گفت: پیش از انقلاب تنها یک روستا در استان دارای ارتباط تلفنی بود و جمعا ۴۸۵۰ شماره ثابت فعال بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهمن اسمعیل زاده، مدیرعامل شرکت مخابرات اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها یک روستا در استان دارای ارتباط تلفنی بود و جمعاً ۴۸۵۰ شماره تلفن ثابت فعال بودند که پس از تلاش‌های فراوان، در راستای خدمت‌رسانی به همشهریان استان اکنون ۴۲۱ هزار و ۹۹۱ شماره تلفن فعال در شهرها موجود است و همچنین ۱۶۸۲ روستا نیز دارای ارتباط و تلفن خانگی شده‌اند که ۳۳/۲ درصد ضریب نفوذ را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۱۶۴۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای تلفن خانگی هستند، افزود: با نصب ۱۹۵ ایستگاه GSM روستایی و ایجاد ظرفیت ۹۵ هزار شماره علاوه بر تسهیل واگذاری تلفن در روستاهای استان امکان تحت پوشش قرار گرفتن تلفن همراه در بخش اعظمی از این روستاها فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه اولین سیم کارت تلفن همراه در اردبیل در سال ۱۳۷۲ واگذار شد، گفت: در بخش تلفن همراه با توسعه زیرساخت‌های لازم و ایجاد 466 سایت BTS، واگذاری تلفن همراه به 1260000 شماره مشترک رسیده است و در طول دو سال اخیر تمامی سایت‌ها در تمامی شهرها مجهز به تکنولوژی 3G تلفن همراه اول شده‌اند و نیز علاوه بر آن در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای استان تکنولوژی‌های 3G,4G و همچنین شهرهای اردبیل، پارس آباد و سرعین تکنولوژی 4.5G نصب و راه اندازی گردیده که همچنان توسعه این بخش ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از اواخر سال 90 واگذاری ADSL در مخابرات استان شروع شد و در طی 7 سال گذشته با نصب حدود 94 هزار پورت در تمامی شهرهای استان امکانات دیتا فراهم گردیده که امکان واگذاری ADSL علاوه بر این شهرها در 177 بخش و روستا نیز میسر شده است و تا به حال 84250 خط اینترنت پرسرعت واگذار شده است.

اسمعیل زاده ادامه داد: بحث توسعه فیبر خانگی یکی از اولویت‌های مهم کاری شرکت مخابرات استان اردبیل است که از اواخر سال 95 به منظور بسترسازی برای ارائه سرویس‌هایی با پهنای باند بالا اقدامات موثری انجام شده است و در مجموع برای بیش از 12500 واحد مسکونی، تجاری، دولتی و صنعتی امکانات لازم فراهم گردیده است.

انتهای پیام/س

رشد قابل توجه فیبر خانگی بعد ازانقلاب در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.