سیزدهمین هفته اعتراض به نظام سرمایه‌داری در فرانسه

سیزدهمین هفته اعتراض به نظام سرمایه‌داری در فرانسه در حالی آغاز شده است که با تصویب قانون جدید، نیروهای مسلح دست بازتری برای سرکوب معترضان دارند.

سیزدهمین هفته اعتراض به نظام سرمایه‌داری در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین هفته اعتراض به نظام سرمایه‌داری در فرانسه در حالی آغاز شده است که با قانون جدید مجلس، نیرو‌های مسلح دست بازتری برای سرکوب معترضان دارند.

اکثر شهر‌های بزرگ و کوچک فرانسه از جمله نانت، لیل، کان، استراسبورگ، لیون، بوردو، تولوز، مارسی و پاریس امروز شنبه صحنه تظاهرات و ناآرامی‌ها علیه سیاست‌های دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هستند.

در پاریس از ساعت ۱۰ و سی دقیقه معترضان در میدان اتوآل (طاق نصرت. ورودی شانزه لیزه) تجمع کرده و سپس در مسیر‌های مختلف و با عبور از مقابل مجالس ملی و سنا و وزارت خارجه در ساعت ۱۷ در محوطه پشتی برج ایفل (میدان شام دو مارس) به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

این هفته مجلس ملی فرانسه قانون محدودیت تظاهرات‌های جنبش ضدسرمایه‌داری را به تصویب رساند که بر اساس آن اولا هیچ کس حق ندارد با چهره پوشیده در تظاهرات شرکت کند و دوما دست ده‌ها هزار نیرو‌های مسلح از جمله پلیس ضدشورش، ژاندارم ها، نیرو‌های امنیتی و لباس شخصی‌ها برای هر گونه برخورد و سرکوب معترضان بازگذاشته شده است.

این قانون، صدای معترضان به نظام سرمایه داری و احزاب مخالف دولت را به شدت درآورده چرا که آن را متضاد با اصول دموکراسی و قانون اساسی و در راستای ادامه دیکتاتوری دولت فرانسه می‌دانند.

تاکنون در مدت حدود سه ماه از برپایی جنبش ضدسرمایه داری ۱۰ نفر کشته و بیش از ۸ هزار نفر بازداشت یا زخمی شده اند که در این میان، یکصد نفر از طریق شلیک مستقیم اسلحه بسیار خطرناک فلش بال زخمی شده‌اند. به گفته رسانه‌های فرانسه حدود ۲۰ نفر نیز در اثر اصابت این گلوله کور و یا نقص عضو شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار