والدین بخوانند؛

۱۰ نکته برای ۲۰ گرفتن کودکان در مدرسه+ ترفند‌هایی برای انجام درست تکالیف مدارس

یک متخصص اطفال درباره نحوه انجام درست تکالیف مدارس و راهکارهایی که والدین می توانند به فرزندانشان کمک کنند، توضیح داد.

علی محتشمی متخصص اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: کمک به کودکان در تکالیف آنها به معنای انجام تکالیف برای آنها نیست و می‌توان با آموزش مهارت‌های سازمان دهی و مطالعه به کودکان انجام تکالیف آنها را بهبود بخشید.

این متخصص اطفال بیان کرد: در مرحله اول با معلمان فرزندتان و انتظارات آنها آشنا شوید، در برنامه‌های مدرسه شرکت کنید و با معلم فرزندتان صحبت کنید، ببینید چه اهدافی را از انجام تکالیف دنبال می‌کنند و شما چگونه می‌توانید در برآورده شدن این اهداف سهیم باشید.


بیشتر بخوانید: چگونه به فرزندمان کمک کنیم تا تکالیفش را انجام دهد؟


۱۰ نکته برای  بهبود انجام تکالیف توسط فرزندانمان/ وسایل مورد نیاز کودک را مهیا کنید

وسایل مورد نیاز کودک را مهیا کنید

محتشمی ادامه داد: وسایل مورد نیاز و مورد علاقه‌ کودک برای انجام تکالیف را به موقع تهیه و فضایی مناسب در خانه را برای انجام تکالیف فرزندتان فراهم کنید؛ زمانی را که فرزندتان بیشتر میل به انجام تکالیف دارد و بازده بیشتری دارد بیابید و سعی کنید هر روز در همان زمان مشغول انجام تکالیف شود.

وی افزود: به فرزندتان کمک کنید تکالیف زیاد یا مربوط به چند درس را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کند و پس از انجام هر قسمت از تکالیف زمان استراحتی برای او در نظر بگیرید؛ حواس پرتی‌ها (تلویزیون، صدای موسیقی، صحبت کردن با تلفن و غیره) را در حین انجام تکالیف توسط فرزندتان تا جایی که ممکن است کاهش دهید.

این متخصص اطفال تشریح کرد: شما می‌توانید فرزندتان را راهنمایی کنید یا برای راه حل‌ها به او پیشنهاداتی بدهید اما اجازه دهید خود کودکان تکالیف را انجام دهند تا یادگیری به درستی رخ دهد؛ در مورد تکالیف، امتحان‌ها و فعالیت‌های انجام شده در مدرسه‌ فرزندتان از او سوال کنید و همواره در جریان این مسائل باشید، فرزندتان را جهت انجام تکالیفش تشویق کنید و هر جا سوال یا نگرانی‌ داشت پذیرای او باشید.

۱۰ نکته برای  بهبود انجام تکالیف توسط فرزندانمان/ وسایل مورد نیاز کودک را مهیا کنید


بیشتر بخوانید: نقش اساسی والدین در انجام "تکالیف کودکان"


محتشمی اظهار کرد: موارد کاری یا محاسبات مالی خود را که شبیه تکلیف نوشتن هستند در مقابل دیدگان کودک و با دقت و تمرکز انجام دهید تا او از شما الگو بگیرد؛ کاردستی‌ها و نقاشی‌های آنها را روی یخچال یا دیوار بچسبانید، از موفقیت‌های آنان برای اقوام و اطرافیان تعریف کنید.

وی یادآوری کرد: اگر مشکل فرزندتان در زمینه‌ تکلیف نوشتن به مدت طولانی ادامه یافت، با معلم او مشورت کنید؛ ممکن است ضعف بینایی یا مشکلات توجه و تمرکز یا یادگیری موجب عدم تمایل فرزندتان به انجام تکالیف شده باشد، که باید این موارد را پیگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
واله بچه من كانادا ميره مدرسه ميگه اصلا اونجا خبري از تكليف شب و تكليف تعطيلات نيست
آخرین اخبار