مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تامین آب بیش از ۱۴۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب

آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد از جمله شرکت‌های است که همواره در بحث خدمات رسانی در حوزه تامین و توزیع آب روستا‌ها همواره پیشتاز بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد ارائه خدمات گسترده به مردم روستا‌ها و جلوگیری از کاهش مستقیم مهاجرت مردم داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با شروع انقلاب اسلامی خدمات زیادی در بخش‌های مختلف آب، راه، گاز، برق صورت گرفت به طوری که در بخش آب شرب روستایی بعد از انقلاب با قبل از انقلاب قابل قیاس نبوده، در همین ارتباط هرچند روستا‌ها در قبل از انقلاب کمتر بود، اما کار‌های صورت گرفته بعد از انقلاب بسیار زیاد است.

وی افزود:به عنوان مثال از ۱۶۴۱ روستا دارای آبادی، ۱۴۸۰ روستا دارای تاسیسات آب رسانی بوده و برای ایجاد تاسیسات در این روستا‌ها اقدام به احداث ۵۵۰ مورد مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز، و خطوط انتقال و شبکه توزیع چیزی در حدود ۲۷۰۰ کیلومتر در این روستا‌ها برای تامین و توزیع روستا‌ها انجام گرفته است.

پاسره بیان کرد: برای تامین آب روستا‌ها که حدود ۹۰ درصد روستا‌ها دارای تاسیسات تامین آب بوده، از ۲۴۰ منبع تامین آب شامل ۱۲۷ حلقه چاه عمیق حفاری شده و آب روستا‌ها را تامین می‌کند و آب را از ۲۰۰ نقطه پمپاژ کرده تا به مخازن ذخیره آب انتقال داده شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد   با اشاره به جمع آوری و ساماندهی فاضلاب در روستا‌های استان، عنوان کرد: در قبل از انقلاب چیزی به نام فاضلاب وجود نداشت، اما امروزه در روستا‌های شوتاور و طولیان در شهرستان کهگیلویه و تنگاری در شهرستان بویراحمد، امامزاده جعفر در شهرستان گچساران از جمله روستا‌هایی بوده، که با اولویت‌های مشکلات زیست محیطی، جاذبه‌های گردشگری و در راستای حفاظت منابع آب‌های زیر زمینی شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی اجرا شده  است.

پاسره گفت: در آغاز انقلاب اگر روستایی تامین آب می‌شد، به مردم واگذار شد و، اما کار بهتری که تکمیل کننده بود و از دستاورد‌های انقلاب است، شکل گیری شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی که از سال ۱۳۷۶ در استان شکل گرفته و از آن زمان تا الان ۶۱ هزار مشترک روستایی وجود داشته و نظام بهره برداری را پذیرفتند.

وی بیان کرد: بحث کیفیت آب یک اصل و خط قرمز وزارت نیرو محسوب شده و بهترین آزمایش کنترل کیفی آب را در استان ایجاد کرده که در مقایسه با دیگر شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در نقاط دیگر کشور بی نظیر است.

وی افزود: در بحث مستندسازی پروژه‌ها سامانه‌های (وب gis) که می‌توان کلیه اطلاعات، اجزاء مختلف شبکه آب رسانی را در این سامانه‌های ثبت و ضبط کرده، و در بحث استفاده صحیح از منابع خدادادی و انرژی‌های تجدید پذیر توانستیم در سازمان یک واحد پنل خورشیدی را با ظرفیت ۶۶ کیلو وات ساعت در روز راه اندازی شده که بخشی از نیاز برق سازمان تامین می‌شود.

انتهای پیام/غ

۹۰ درصد روستا‌های استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند

برچسب ها: دهه فجر 97 ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.