برگزاری رزمایش نظامی پنج روزه در ونزوئلا

نیرو‌های نظامی ونزوئلا به منظور نشان دادن آمادگی خود در برابر حملات احتمالی علیه این کشور، از امروز به مدت پنج روز رزمایش نظامی برگزار می‌کنند.

برگزاری ررزمایش نظامی ۵ روزه در ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یونایتد نیوز آو ایندیا، نیرو‌های مسلح ونزوئلا قرار است از امروز (یکشنبه) برای نشان دادن قدرت نظامی کشور خود و محافظت از کاراکاس در مقابل هرگونه حمله احتمالی، یک رزمایش نظامی برگزار کنند.

بنابر اعلام «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، این رزمایش نظامی از امروز (۱۰ فوریه) تا ۱۵ فوریه به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رزمایش‌های نظامی است که کاراکاس در طول ۲۰۰ سال برگزار کرده است.

هدف از برگزاری این رزمایش نظامی این است که ونزوئلا را کشوری «غیرقابل دسترسی» نشان دهد؛ زیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که به گزینه نظامی علیه ونزوئلا هم فکر می‌کند.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، «خوان گوایدو» ماه گذشته میلادی خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش این کشور درخواست کرد که از او حمایت کند. این درحالی است که ارتش ونزوئلا حامی نیکلاس مادورو است.

هم اکنون تعدادی از کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله جویانه و همسو با آمریکا اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. روسیه، ترکیه، چین و ایران از «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار