معاون عمرانی وزیر کشور در رامسر:

طرح مدیریت یکپارچه شهری آماده تصویب است

معاون عمرانی وزیر کشور در رامسر گفت: طرح مدیریت یکپارچه شهری برای تصویب آماده شده است و بزودی تقدیم متولیان امر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور در همایش شهری و روستایی استان مازندران که با حضور وزیر کشور در هتل رامسر در حال برگزاری است  با بیان اینکه ۳۸ هزار دهیاری، ۱۲۷۶ شهرداری اکنون در کشور وجود دارد، افزود: ۸۰۰ شهرداری پس از انقلاب در کشور تاسیس شد.

جمالی نژاد گفت:بهره مندی ۷۵ درصد مردم از گاز، ۷۴ درصد از آب آشامیدنی سالم، ۲۵ هزار روستا از شبکه اینترنت و تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار متمرکز بین دهیاری‌های کشور، از جمله اقداماتی است که پس از انقلاب انجام شده است و حوزه عمرانی استانداری‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص انجام دهند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه نگاه ویژه دولت به روستا‌ها بی نظیر بوده است تا تمرکز جمعیت از مراکز استان‌ها خارج شود گفت:: شهرداری‌ها باید با نگاه به ظرفیت‌های درون شهری و سرمایه گذاران به سمت توسعه پیش رود و کمک دولت را به عنوان ساده‌ترین راهکار پیش نگیرند.

وی گفت:: شهر‌ها و روستا‌های کوچک با مشکل مالی مواجه هستند و کمک‌های دولت نمیتواند جهش ایجاد کند و باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تغییر رویکرد شهر را مدیریت کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه اصلاح سازوکار‌های مالیات بر ارزش افزوده در استان‌های مختلف با توجه به جمعیت آن تغییر کرده است، گفت:: توجه ویژه به روستا‌ها و شهر‌های کوچک بخصوص در بحث مدیریت بحران در برنامه است و ۲ هزار مرکز در سراسر کشور به امکانات مدیریت بحران تجهیز خواهند شد.

وی افزود: میراث معنوی و انسانی و ظرفیت‌های مازندران در کشور بی نظیر و مازندران به عنوان گنج پنهان و مرواریدی در صدف  ظرفیت‌هایی دارد که میتواند این استان را به منطقه‌ای دانا محور تبدیل کند.

انتهای پیام/ک

 


شهر‌ها به سمت مدیریت یکپارچه

برچسب ها: وزارت کشور ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار