احزاب سیاسی افغانستان طرح اشرف غنی برای اصلاح قوانین انتخاباتی را رد کردند

شورای هماهنگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی افغانستان پس از بررسی طرح اشرف غنی برای اصلاح قوانین انتخاباتی اعلام کرد که طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان ناقص است.

احزاب سیاسی افغانستان طرح اشرف غنی برای اصلاح قوانین انتخاباتی را رد کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای هماهنگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی افغانستان پس از بررسی طرح اشرف غنی برای اصلاح قوانین انتخاباتی اعلام کرد که طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان ناقص است.

در بیانیه این شورا آمده است که طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نمی‌تواند شفافیت انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور را تضمین کرده و از تقلب در انتخابات جلوگیری کند.

شورای احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان باید طرح پیشنهادی آنها را مبنای اصلاحات در زمینه انتخابات قرار دهد.

احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این طرح پیشنهادی را برای آوردن اصلاحات در قوانین انتخاباتی این کشور به ارگ ریاست جمهوری افغانستان سپرده بودند.

در طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان کمیته گزنیش اعضای کمیسیون انتخابات حذف شده و بجای آن رئیس جمهور گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را به عهده دارد.

بر اساس قوانین انتخاباتی اعضای کمیسیون انتخابات این کشور باید روسای کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کنند اما در طرح جدید تعیین روسای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز از صلاحیت‌های رئیس جمهور دانسته شده است.

شورای احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع تاکید کردند که اعطای صلاحیت‌های بیشتر به رئیس جمهور شفافیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار