معاون امور استان های صدا و سیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رهبری در انقلاب یک نقش بی‌بدیل است/دشمنان بسیج شدند، مردم ۴۰ سالگی را نبینند

علی دارابی گفت:رهبری در انقلاب یک نقش بی‌بدیل است؛ رهبری که از میان خود مردم  است و مردم با تمام وجود ایشان را قبول دارند.

علی دارابی معاون امور استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص دلایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت:پایداری پیروزی انقلاب اسلامی دلایل مختلفی دارد. رهبری در انقلاب یک نقش بی‌بدیل است؛ رهبری که از میان خود مردم  است و مردم با تمام وجود ایشان را قبول دارند به خصوص رهبری که مبتنی بر ایدئولوژی اسلامی است و بخش اعظم مردم، رهبر را به عنوان مرجع انتخاب کرده باشند.

رهبری در انقلاب یک نقش بی‌بدیل است/دشمنان بسیج شدند، مردم ۴۰ سالگی را نبینند

وی ادامه داد:دومین محور، ایدئولوژی اسلامی است که منجر به جمهوری اسلامی شد و سومین عامل مردم هستند که نقش مردم و وحدت مردم بسیار مهم است چرا که وحدت مردم موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دارابی با اشاره به اینکه انقلاب موجب وحدت مردم شده است، بیان کرد:انقلاب، همبستگی ملی،انسجام و اتحاد ملی را ایجاد کرد و امروز که چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد به رغم همه توطئه‌ها از سوی دشمنان، تجزیه طلبی‌های گروهک‌های وابسته به بیگانگان در اوایل انقلاب به خصوص ترور‌ها که ما بزرگترین قربانی ترور در دنیا هستیم؛ بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان توسط گروه‌های تروریستی منافقین به شهادت رسیدند. بعد از آن هم جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم و تهدید‌های مختلف را داشتیم. با همه این اتفاقات اگر چه در برخی از عرصه‌ها زندگی برای مردم دشوار شده است، اما از آنجایی که مردم ما دارای آرمان هستند و این انقلاب را با مشارکت سیاسی خودشان رقم زدند دولت‌های مختلف با گرایش‌های مختلف سیاسی آمدند و رفتند. اما مردم سالاری دینی، آزادی واقعی، مشارکت سیاسی، امنیت و پایداری و جزء لاینفک سرمایه‌های انقلاب پایدار مانده است. 

معاون امور استان‌ها تصریح کرد:امروز شما می‌بینید که دشمنان ما بسیج شده‌اند و در یک ائتلاف جهانی اعلام می‌کنند برای شکست جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و به طور رسمی اعلام کرده اند که نمی گذارند مردم ایران چهل سالگی انقلاب را ببینند، اما شما می‌بینید که به رغم این تهدید‌ها و تحریم‌ها مردم در صحنه هستند.

دارابی با اشاره به برخی از مشکلات توضیح داد: برخی ضعف‌ها و ناکارآمدی در بخش اداری و مدیریتی کشور داریم، اما خوشبختانه ملت ایران با رهبری مقتدر با آرمان‌های روشن نسل جوان هوشیار و جامعه بصیر پشت سر رهبر معظم به آرمان‌های خود می‌اندیشند که این موضوع به پویایی و  پایداری انقلاب اسلامی کمک می کند.

معاون امور استان‌ها پیرامون پیشرفت‌های امور استان‌ها بیان کرد:ما پیشرفت‌های خوبی در استان‌ها شاهد هستیم طی سفری که به یاسوج داشتیم استاندار یاسوج اعلام کرد که در استان کهگیلویه و بویر احمد قبل از انقلاب، راه‌های آسفالت استان به ۱۰۰ کیلومتر نمی‌رسید، اما شما اکنون امکانات و پیشرفت خوبی را شاهد هستید؛ هتل‌های پنج ستاره‌ای که در یاسوج وجود دارد یکی از نقاط توریستی ایران به شمار می‌آید.

وی افزود:پروفسور ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران که اهل یاسوج هستند در آن سفر توضیح دادند قبل از انقلاب تا ۱۰۰ کیلومتری یاسوج ماشین نمی‌آمد و به همین دلیل باید پیاده حرکت می‌کردیم، اما در حال حاضر پیشرفت‌های فراوانی را در استان‌ها می‌بینیم.

دارابی گفت:من خودم بزرگ شده تهران هستم و می‌دانم که از فاصله میدان شوش تا شهر ری حلبی آبادهای زیادی بود. اگر چه این روز‌ها بعضی از فاصله‌های طبقاتی زیبنده انقلاب نیست، اما بدانید که کشور پیشرفت‌های فراوانی کرده و چهره کشور دگرگون شده است. ما در حوزه آب، برق، جاده و... به خصوص در روستا‌هایی که از پهنای اینترنت هم استفاده می‌کنند،پیشرفت داشتیم اگر چه این موارد از حق و حقوق مردم است و باید تأمین کنیم.

با آرمان های انقلاب فاصله داریم

وی افزود:ما با  آرمان‌های انقلاب فاصله داریم و باید تلاش کنیم البته رهبر انقلاب بار‌ها بر این موضوع تأکید کرده اند و ما در صدا و سیمای مراکز  برای این موضوع تلاش می‌کنیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما ادامه داد:یکی از کار‌های ما در مراکز استان‌ها این است که در پایان سال از تعدادی کارآفرین‌ها که در استان‌های خودشان شغل ایجاد کرده‌اند ، تجلیل کنیم .

دارابی از پخش برنامه کارنامه خبر داد و گفت:خوشبختانه همکاران ما در صدا و سیمای مراکز، برنامه‌ای را تحت عنوان کارنامه انقلاب اسلامی که مقایسه خدمات انجام شده قبل و بعد از انقلاب است برای پخش در شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون در نظر گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.