نساجی-تراکتور، میزبانی از ستارگان تیم ملی در وطنی

نساجی با مربیگری مجید جلالی در اولین بازی خانگی خود به مصاف تراکتورسازی پرستاره می‌رود که شاید بتوان گفت: سخت‌ترین آزمون این مربی باتجربه در چند هفته ابتدایی خواهد بود.

نساجی-تراکتور، میزبانی از ستارگان تیم ملی در وطنیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قطار لیگ برتر پس از وقفه‌ای طولانی و تا حدودی خسته کننده بالاخره از نیمه بهمن ماه به راه افتاد و اکنون تیم‌های حاضر به صورت فشرده به رقابت خواهند پرداخت.

دو تیم پرطرفدار نساجی و تراکتورسازی از سری رقابت‌های لیگ برتر در هفته هفدهم، امروز یکشنبه از ساعت ۱۷ در ورزشگاه وطنی به دیدار هم خواهند رفت، دیداری که قضاوت آن بر عهده سید مهدی سید علی خواهد بود.

تنها غایب میدان هم حامد لک دروازبان نساجی است که در بازی قبل کارت زرد گرفت تا بازی بسیار حساس مقابل تراکتور پرستاره و تا بن دندان مسلح را از دست بدهد.

دیدار رفت دو تیم در تبریز، با تساوی یک بر یک به پایان رسید که در آن دیدار آنتونی استوکس برای تراکتور و محمد مهدی نظری به ثمر رساندند.

نساجی هم اکنون با ۱۷ امتیاز در رتبه دهم قرار گرفته و تراکتور با ۲۹ امتیاز در رده چهارم و برای کسب قهرمانی با دیگر تیم‌های قدرتمند مانند پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده می‌جنگد.

چرا باید به جلالی و تیمش امیدوار بود؟

مجید جلالی در اولین دیدار خود می‌بایست مقابل ذوب آهن قرار می‌گرفت که با منصوریان انگیزه جدی برای کسب سه امتیاز داشتند، اما نساجی و جلالی با ارائه یک بازی قابل قبول و حساب شده با اندوخته یک امتیازی با ارزش اصفهان را ترک کردند تا اولین قدم را با صلابت برداشته باشند.

اما با توجه به همه شرایط و در نظر گرفتن احتمالات، انتظار می‌رود قرمز‌های نساجی در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشند چون:اول، جلالی در همان روز‌های ابتدایی که سرمربیگری قرمز‌ها را برعهده گرفت، از مدیریت باشگاه و استانداری میازندران درخواست نمود که هرچه زودتر مقدمات بازگشت نساجی به قائمشهر را فراهم کنند.

جلالی با این درخواست به نوعی نشان داد برخلاف شاگرد خود اصراری به ماندن در تهران ندارد و روی حمایت تماشاگران حساب ویژه‌ای کرده است.

دوم، جلالی به محض ورود تیمش به قائمشهر برای بازی با تراکتور، جلسه‌ای با پیشکسوتان نساجی برگزار کرده است تا از نظرات آن‌ها در ادامه مسابقات لیگ آگاه شود تا به نوعی از پتانسیل فکری اطرافیان نیز برخوردار باشد.

این اقدام برخلاف عکس العمل نکونام جوان بود که همیشه با موضعی سخت و پرخاشگرانه نسبت به پیشکسوتان رفتار می‌کرد و منتقدان و پیشکسوتان از نیش و کنایه‌های گاه و بیگاه او در امان نبودند.

سوم، مجید جلالی قبل از برعهده گرفتن مربیگری نساجی، در ۱۶ تیم مختلف با شرایط گوناگون مربیگری کرده است که نشان می‌دهد جلالی سرد و گرم روزگار را در تمامی این سال‌ها چشیده است و شاید این فاکتور کمک بزرگی برای حفظ نساجی در لیگ برتر باشد.

مربیگری در تیم‌های پرطرفداری نظیر تراکتورسازی، فولاد خوزستان و استقلال اهواز گویای این مطلب است که وی با فشار و خواسته‌های هواداران نیز آشنا است.

چهارم، جلالی در تمام این سال‌ها نشان داده از نظر شخصیتی آرام، دور از جار و جنجال و متفکر و دقیق است و به جای هیاهو و تنش در کنار زمین بیشتر درگیر اتفاقات درون زمین و تاکتیک می‌شود، عاملی که شاید موجب از دست رفتن پیروزی در برخی بازی‌های نیم فصل اول تیم بود.

نساجی در ۵ بازی از نیم فصل اول توانست از حریف پیش بیافتد، اما در نهایت پیروزی را با شکست یا تساوی تلخ عوض کرد که نشان می‌داد نکونام جوان بیش از هرچیز به تجربه بیشتر نیاز دارد.

ببر‌های قائمشهر در بازی با تیم‌های پارس جنوبی (میزبان)، فولاد (مهمان)، سپاهان (مهمان)، صنعت نفت آبادان (مهمان)، سپیدرود (میزبان) از حریف خود جلو بودند، اما در پایان بازی نتوانستند با سه امتیاز زمین را ترک کنند.

پنجم، نساجی بعد از ۲۴ سال گام به لیگ برتر گذاشت و حالا تجربه یک نیم فصل را به همراه خود دارد، حالا تن بازیکنانش به تن بازیکنان سطح اول کشور و ملی پوشان خورده و حسابی تجربه کسب کرده اند و دیگر شاید از خامی و بی تجربگی قبل خبری نباشد.

ششم، مجید جلالی در تیم‌هایی که مربیگری کرده استراتژیست موفقی نشان داده و به طور کلی ایده فوتبال هجومی در سر دارد، چیزی که شاید خیلی از هوادران و کارشناسان فوتبال در مازندران به دنبال آن بودند و از فوتبال دفاعی و همیشه با ترس از شکست نیم فصل اول انتقاد کرده اند.

نساجی جواد نکونام در همه بازی‌ها با سیستم ۴-۲-۳-۱ به میدان رفت و تیم غالبا به صورت دفاع-ضد حمله بازی می‌کرد و حتی در بازی‌هایی که عقب می‌افتاد هم تغییری در این شیوه دیده نشد تا نارضایتی برخی از هواداران را به دنبال داشته باشد.

گزارش از حامد گلی

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار