خراسان‌جنوبی میزبان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مکان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در شهرستان‌های استان مشخص شد.

جعفری مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون در بیرجند در سالن امتحانات دانشگاه پیام نور استان، در درمیان در دبیرستان وحدت اسلامی شهر طبس مسینا، در سربیشه در دبیرستان شایستگان، در قاینات در دانشگاه پیام نور قاین و در نهبندان در نگارخانه شهر برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در شهرستان سرایان نیز در دانشگاه پیام نور، در فردوس در مدرسه شهید بیکی زاده، در بشرویه در سالن شهید مفتح، در زیرکوه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خوسف در دبیرستان علامه امینی، در طبس در سالن دانشگاه پیام نور و در عشق آباد در موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج برگزار خواهد شد.
وی بیشترین تعداد ثبت نام کننده را مربوط به شهرستان بیرجند با ۲ هزار و ۸۴۸ نفر دانست و بیان کرد: شهرستان‌های نهبندان، قاین، سرایان، طبس و فردوس به ترتیب با ۷۳۶ نفر، ۶۵۶ نفر، ۶۲۴ نفر، ۵۵۰ نفر و۳۴۷ نفر در جایگاه‌های بعدی تعداد ثبت نامی‌ها قرار دارند.

جعفری  افزود: در بخش حفظ جزء ۳۰ حدود سه هزار نفر، سه جزء اول ۳۸ نفر، حفظ کل قرآن ۱۰۷ نفر، حفظ ۱۵ جزء ۱۱۵ نفر، حفظ ۵ جزء ۳۴۸ نفر، حفظ جزء اول ۷۱۲ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۰۹ نفر، تفسیر ۳۰۰ نفر، ترجمه و مفاهیم ۴۰۰ نفر، مفاهیم نهج البلاغه ۱۵۰ نفر، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) ۳۸۰ نفر، سبک زندگی و سیره معصومین(ع) ۲۷۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرحله کتبی ۹ اسفندماه جاری و مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

جعفری یادآور شد: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در ۹ اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در اسفندماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.