ادعای الجبیر: از محل جسد خاشقجی اطلاع نداریم/ توقف فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان به نفع ایران است

وزیر خارجه عربستان بار دیگر مدعی شد قتل وحشیانه روزنامه‌نگار منتقد بن سلمان به‌دست گروهی خودسر صورت گرفته است.

ادعای الجبیر: از محل جسد خاشقجی اطلاع نداریم/ توقف فروش سلاح‌های آمریکایی به عربستان به نفع ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس نیوز، بار دیگر مدعی شد سران این رژیم از محل اختفای جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، اطلاعی ندارند و این جنایت به‌دست گروهی از مقامات سعودی صورت گرفته است که خارج از حیطه وظایف خود عمل کرده اند.

الجبیر ضمن ادعای اینکه این قتل وحشیانه توسط سران حکومت سعودی برنامه ریزی نشده بود، افزود مقامات این رژیم از محل جسد خاشقجی اطلاعی ندارند.

وزیر خارجه سعودی همچنین مدعی شد تاکنون ۱۱ نفر در ارتباط با این قتل بازداشت شده اند.

خاشقجی دوم اکتبر سال گذشته میلادی به شیوه‌ای وحشیانه در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید و جسدش نیز تکه تکه شد. اما تاکنون کسی نتوانسته بقایای جسد وی را پیدا کند.

الجبیر در پاسخ به پرسش مجری برنامه که پرسید «چرا افراد بازداشت شده محل اختفای جسد را فاش نمی‌کنند؟»، مدعی شد تحقیقات و بازجویی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وزیر خارجه سعودی روز دوشنبه این مصاحبه را با شبکه سی بی اس انجام داد؛ درست همان روزی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، باید طبق ضرب الاجل تعیین شده از سوی کنگره در گزارشی مشخص می‌کرد چه کسی مسئول قتل خاشقجی است. اما ترامپ با بی اعتنایی به این درخواست کنگره، از ارائه چنین گزارشی امتناع کرد.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا –سازمان جاسوسی سیا– در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان صورت گرفته است، اما کاخ سفید با رد یافته‌های تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، بر ادامه روابط واشنگتن و ریاض اصرار می کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه، در گزارشی فاش کرد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ میلادی در پی ترور خاشقجی بوده است. طبق این گزارش، سیا تماس تلفنی بن سلمان و ترکی الدخیل، یکی از معاونانش، را ردیابی کرده است که در جریان آن ولیعهد سعودی می‌گوید اگر خاشقجی از بازگشت به عربستان خودداری کند، راه حل آن یک گلوله خواهد بود.

زمانی که مجری برنامه درباره این تماس تلفنی از الجبیر پرسید، وی گفت: تمایلی ندارد در این باره اظهارنظر کند.

الجبیر همچنین در ادامه مدعی شد تلاش‌های بیشتر کنگره آمریکا در زمینه عدم فروش جنگ‌افزار به عربستان سعودی در واکنش به دخالت این کشور در بحران یمن و ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، «به نفع ایران است و تنها موجب جسورتر شدن ایران می‌شود».

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
لابد فكر كرده مثلا ما بخوايم ازشون انتقام بگيريم از سلاحهاي آمريكا ميترسيم
مثل اينكه يادش رفته به صدام همه رقم سلاحي دادن ولي نتونس جلوي ما رو بگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
شمادرحدواندازه ایران اسلامی نیستیدکه چه آمریکابه شماسلاح بفروشدومثل گاوشیرده بدوشدتان ایران متضرر شودویااگرآمریکاسلاح نفروشدوندوشدتان به نفع ایران قدرتمتندباشد.درهردوصورت این شمائیدکه متضررمیشوید کافی قدری چشم سرتان رابازکنید وببینید.خوددرچنته چه داری؟ روکن
Germany
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
خدا رحمتت کنه خاشقچی امسال اولین ۲۲ بهمن بدون تو بود خیلی دلمون برات تنگ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
انبار اسلحه در عربستان هم به نفع ایرانه. هزینه خرید و نگهداریش فقط بر عهده شماست.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۷:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
دیگه کارتون تمومه
استرسی بیچاره تو بلد نیستی خوب حرف بزنی
اظهار نظر در مورد ایران ما در حد و اندازه های تو نیست
Iran (Islamic Republic of)
عصبانی
۰۵:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
بازم این اومده داره حرف مفت میزنه برای خودش؟بیچاره جیره خوار دیگه دارین به روزهای پایانی عمرتون نزدیک میشین؟اگه تمام جنگ افزارهای آمریکا هم داشته باشین بدرتون نمیخورن چون دل و جرات ندارین که ازشون استفاده کنین فهمیدی سگِ بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
اگر چه آمریکا با شل کن صفت کن های خود می خواهد هم حاکمان عربستان را هر چه بیشتر در مشت خود داشته باشد که آنها دست از پا خطا نکنند و امر بردگی و نوکری را به کاملترین وجه انجام دهند و هم برای فریب مردم جهان نقش مدافع حقوق بشری بازی کند و هم این پروندة جنایی را مدیریت کند که شامل مرور زمان شده و به تدریج امور مهمتری افکار عمومی را از آن غافل و منحرف کند و از خاطره ها پاک سازد ، یعنی بقول معروف می خواهد با یک تیر چندین نشان بزند اما این داستان چنان آبرویی از آمریکا و آل سعود برده و می برد که نتایج آن را در سالهای آینده خواهیم دید که نوکر و ارباب را یکجا در منجلاب و باتلاق طوری فرو خواهد برد که به این سادگی نتوانند نجات یابند .
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۳:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
آل سعود به نیابت از اسرائیل و آمریکا مأمور مبارزه با جمهوری اسلامی شده است چون هم پول دارد و هم ادعای اسلام البته از نوع آمریکایی و انگلیسی آن که بهترین فرصت را برای آمریکا و صهیونیسم بوجود آورده یعنی در حقیقت زر و زور و تزویر به بهترین شکلی با اتحاد اسرائیل و آمریکا و آل سعود در مقابل اسلام ناب محمدی شکل گرفته است اما بدون تردید هرچه کفر جهانی عرصه را بر اسلام و مسلمانان تنگ تر کنند به تحقق وعدة الهی نزدیک تر می شویم .
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۰۱:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر عربستان سقوطی که سر بچه هارو با شیشه ی کند میبره_به امید و یاری خدا به زودی ازتون انتقام میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۰۱:۲۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
حالا فروش اسلحه هم متوقف نشه شما هیچ غلطی نمیتونید بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
كجاييد
اين آقا چند ماهه از وزارت خارجه بركنار شده
و ابراهيم العساف جايگزين آن شده
آخرین اخبار