نگاهی به نامزد‌های فجر ۳۷؛

رقابت نفس‌گیر میان معادی، محمدزاده و شکیبا/ نرگس آبیار بیشترین سیمرغ را از آن خود می‌کند؟

«شبی که ماه کامل شد» تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار با نامزدی در ۱۳ رشته، رکورددار نامزدی سیمرغ جشنواره فجر ۳۷ شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از اعلام نامزد‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، «شبی که ماه کامل شد» تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار با نامزدی در ۱۳ رشته، رکورددار نامزدی جوایز شد.

«ماجرای نیمروز رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان با ۱۱ نامزدی و فیلم‌های «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی و «متری شش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی با ۱۰ نامزدی در جایگاه سوم قرار دارند.

رقابت نفس‌گیر میان معادی، محمدزاده و شکیبا/ نرگس آبیار بیشترین سیمرغ را از آن خود می‌کند؟

مسعود فراستی بعد از اعلام نامزدها در خصوص انتخاب برگزیدگان گفت: به نوید محمدزاده برای دو فیلمش جایزه نمی دهند به بازیگران زن «شبی که ماه کامل شد» جایزه می دهند. امسال به طور اساسی حق یک بازیگره که با دو فیلم «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» جایزه بگیرد که به او هم جایزه نمی‌دهند و به بازیگران خانم «شبی که ماه کامل شد» جایزه می دهند که اگر این پیش بینی من درست باشد وای به جشنواره و وای به هیات داوران.

غیبت نگار جواهریان در جمع نامزدهای بهترین بازیگر زن از شگفتی‌های جشنواره سی و هفتم است.


بیشتر بخوانید: اعلام نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


نکته جالب دیگر این است که فریدون جیرانی برای فیلم «آشفتگی» و پرویز شهبازی برای فیلم «طلا»، هیچ کدام کاندیدای بخش کارگردانی نشدند.

نوید محمدزاده همچون دوره سی و چهارم جشنواره فیلم فجر که در دو بخش نقش اول و مکمل مرد کاندیدا شده بود امسال نیز در دو بخش بهترین بازیگر نقش اول و مکمل برای فیلم های «سرخ پوست» و «متری شیش و نیم» نامزد شده است. در مقابل هوتن شکیبا در فیلم «شبی که ماه کامل شد»  بازی قابل توجهی را به نمایش گذاشت البته نباید از بازی پیمان معادی در فیلم  «متری شیش و نیم»  چشم پوشی کرد و احتمال اینکه دو جایزه برای این بخش در نظر بگیرند، زیاد است.

 با وجود اینکه انتخاب از میان بازیگران مرد بسیار سخت است اما در میان بازیگران زن (مهناز افشار، الناز شاکردوست، ژاله صامتی، بهنوش طباطبایی و فاطمه معتمد آریا) به حدی نیست که کار هیات داوران را مشکل کند.

همچنین یونا تدین و نیوشا علی‌پور دو کودک خردسال فیلم «قصر شیرین» نامزد جوایز مرد و زن مکمل جشنواره فجر شدند.

رقابت نفس‌گیر میان معادی، محمدزاده و شکیبا/ نرگس آبیار بیشترین سیمرغ را از آن خود می‌کند؟

۴ فیلم «ایده اصلی»، «تیغ و ترمه»، «جمشیدیه» و «مردی بدون سایه» در هیچ رشته‌ای نامزد نشدند.

محسن تنابنده بازیگر و نویسنده سریال «پایتخت» که برای اولین بار به عنوان کارگردان در جشنواره فیلم فجر حضور دارد برای فیلمنامه «قسم» کاندیدا شده است.

همچنین «مسخره باز» اولین فیلم سینمایی همایون غنی زاده که پس از نمایش در جشنواره فجر زیاد مورد توجه اهالی رسانه قرار نگرفت و خیلی‌ها این فیلم را مانند تئاتر «می سی سی پی نشسته می‌میرد» می‌دانستند اما توانست در ۷ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود.

گفته می‌شود فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار نظر بیشتر داوران را جلب کرده و شاید بیشترین جوایز را از آن خود کند. اما رقابت میان فیلم‌ها بسیار نزدیک است و اظهارنظرهای این پیرامون را سخت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Erfaqhi
۲۰:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
سينماگران كه درامدشان از جيب تماشاچىه ، بينديشند كه فيلمشان براى مخاطبان به كدام يك ازين دو شئ نزديكتره
١ - عصاى موسى ( اموزنده و رشد )
٢- گوساله سامرى (هرز نمايى وبيراهه روى )
اگر به گوساله سامرى نزديكتره بدانند مؤاخذه در پيش دارند .
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۸:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
دلخوشی مردم به این سینما بود و متاسفانه فاصله بین هنرمندان و مردم روز به روز دارد بیشتر می شود و برای این نوع هنرمندان واقعا متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
فیلمهای مهدویان با اون طرز ساخت شخصیتهای خشن و ... وبدون هیچ توضیحی راجع به وقایع و گروهک های معاند و کاراکترهای بد و خوب در داخل فیلم بیشتر به تاریخ انقلاب لطمه میزنه.....
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۱۷:۰۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
ربطش اینه که این قماش از هنرمندان سرسفره این مملکت به نان و نوایی رسیدن ولی آب به اسیاب دشمن میریزند و با این نظام زاویه دارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
این هنرپیشه های گرامی که به یوم انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر دنبال جایزه هستند یک عکس از خودشون در راهپیمایی 22 بهمن 97 چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کنند . جالب خواهد بود . ببینم ایا انقلاب اسلامی برایشان مهم تر است یا جایزه؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
چه ربطی داشت؟
آخرین اخبار