رئیس پلیس فتا زنجان هشدار داد؛

شهروندان درخریدهای اینترنتی مراقب سارقین سایبری باشند

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان درموقع خرید‌های اینترنتی، از جعلی نبودن آدرس درگاه‌های پرداخت اینترنتی سایت مطمئن شوند و از سایت‌های خریداری نمایند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) باشند.

شهروندان درخریدهای اینترنتی مراقب سارقین سایبری باشندسرهنگ دوم محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان  در گفنگو با  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: کاربران و همشهریان از سایت‌هایی خرید نمایند که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند و به صفحاتی که ناخواسته باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالا‌ها و ارائه خدمات هستند، اعتماد نکنند.

‌وی با بیان اینکه در بسیاری از سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات فریبنده غیرواقعی وجود دارد افزود: برخی از افراد سودجو و کلاهبرداراز این بستر سوءاستفاده کرده و با تبلیغ فروش کالا‌های ارزان‌قیمت، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هموطنان در انتخاب سایت‌ها و صفحات خرید اینترنتی دقت‌های لازم را ندارند افزود: شهروندان در انتخاب فروشگاه اینترنتی دقت و تأمل بیشتری داشته و از سایت‌های معتبرو شناخته شده خرید نمایند وهنگام پرداخت از طریق درگاه‌های بانکی از جعلی نبودن آدرس بانکی (فیشینگ) مطمئن شوندو به این نکته توجه کنند که آدرس درگاه‌های بانکی همیشه با پروتکل امن //:https شروع می‌شوند.

وی افزود: هموطنان در صورتی که قصد خرید اینترنتی را دارند، پیش از آنکه به سایت یا مرکز خرید اینترنتی مراجعه کنند از معتبر بودن سایت اطمینان حاصل کرده و موارد امنیتی سایت‌های خرید کالا را مورد بررسی قرار بدهند تا پس از انجام مراحل خرید مشکلی از جهت کلاهبرداری از آن‌ها و تخلیه حساب‌شان توسط افراد سودجو پیش نیاید

سرهنگ آدینه لو تاکید کرد: شهروندان  در خرید‌های اینترنتی از کارت‌های بانکی با موجودی زیاد استفاده ننمایند و از کارت دیگری که حاوی مبالغ کم است استفاده کنند.

وی از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.
 
انتهای پیام/ن
 

مردم در خرید‌های اینترنتی از کارت‌های بانکی با موجودی زیاد استفاده ننمایند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.