پایان کار اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «۲۳ نفر» تمام قد ایستاد

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

آغاز مراسم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز (دوشنبه) ۲۲ بهمن  در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

هنرمندانی که برای شرکت در مراسم اختتامیه در سالن همایش های برج میلاد حاضر شده اند می توان به جمشید مشایخی، علی نصیریان، کریستف رضاعی، سیروس الوند، اشکان رهگذر، منوچهر شهسواری، محمدحسین قاسمی، غلامرضا موسوی، هومن بهمنش، احسان رسول‌اف، نیلوفر خوش‌خلق، بهنوش طباطبایی، مهدی زمین‌پرداز، گیتی معینی،مهناز افشار،نرگس آبیار، هوتن شکیبا... اشاره کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره،مرضیه هاشمی خبرنگار ارشد شبکه پرس تی وی و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم حضور دارند، اما نکته قابل توجه در  اولین دقایق شروع مراسم این است که تعداد مهمانان حاضر در سالن بسیار بیشتر از صندلی های سالن همایش های برج میلاد است.

بعد از پخش سرود ملی و قرائت قرآن کلیپی حماسی از دوران مبارزات انقلاب اسلامی  پخش شد.

در صحنه اختتامیه پله هایی تعبیه شده است که داوران و کاندیداها از آن مسیر وارد صحنه شوند که در نوع خود جالب توجه است.

خانواده های شهدای مدافع حرم، هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهدای ترور در میان مهمانان اختتامیه حضور دارند.


بیشتر بخوانید: 

برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند/شبی که ماه برای نرگس آبیار کامل شد

سیمرغ داران فجر ۳۷ چه گفتند؟


حضور مرضیه هاشمی در اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی هم در مراسم اختتامیه سی و هفتمین چشنواره فیلم فجر حاضر بود که مورد تشویق حضار قرار گرفت و شهیدی فرد مجری برنامه از او تقدیر کرد.

گفتنی است مرضیه هاشمی چندی پیش در سفر به آمریکا برای ملاقات برادرش دستگیر شده بود که این موضوع بازتاب های بسیاری به همراه داشت.

آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «۲۳ نفر» تمام قد ایستاد

۵ سال پیش
پیام رئیس جمهور به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه مراسم ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام رئیس جمهور برای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را قرائت کرد.

متن پیام به این شرح است:

هنر هفتم زبانی گویا برای انتقال مفاهیم است. صنعت سینما زبان مشترک تمامی مردم دنیا و یکی از قدرتمند ترین ابزار ارتباطی است.

در چهل سالگی انقلاب، سینمای ایران به همت فعالان این عرصه به درختی ریشه دار و معتبر تبدیل شده که ثمراتش از بلوغ ملت ایران نمایان است.

پایان کار اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «۲۳ نفر» تمام قد ایستاد

این سینما در بعد هنری تجلی گاه هنر جوانان و در بعد صنعتی زمینه تحول است.

در روزهایی که بدخواهان با تمام توان در مقابل ملت صف آرایی کرده اند، سینما در عین تعهد به بازنمایی مشکلات مردم می تواند در این مصاف با امید آفرینی مرهم مردم باشد. جشنواره فیلم نه تنها مهمترین رویداد سینمایی بلکه می تواند فرصتی مغتنم باشد و به جهان هویت ایران را نشان دهد.

ضمن گرامیداشت شهدا و با قدردانی، مقدم همه سینماگران را پاس می دارم و تولید آنان را در خلق آثار فاخر و تحقق ارزش‌ها خواستارم.

۵ سال پیش
تجلیل گوهر خیراندیش از فیلم «۲۳ نفر»

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون که برای پاسداشت ۲۳ نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به روی صحنه حاضر شده بود، گفت: من امسال فیلم ها را دیدم و فهمیدم که چقدر کار داوران سخت است. فیلم «۲۳ نفر» در سطح استانداردهای جهانی است.

آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «۲۳ نفر» تمام قد ایستاد

وی افزود:هیچ انسانی را نمی توانید پیدا کنید که از یک وجب خاکش بگذرد. بازی ها و داستان فیلم به نوعی بود که دوست نداشتم فیلم تمام شود و چراع ها روشن شوند و کسی اشک های من را ببیند.

از دور دست ها روی این قهرمانان را می بوسم و سر تعظیم در مقابل آنها فرود می آورم.
۵ سال پیش
حضور ۲۳ اسیر دفاع مقدس در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
 
۵ سال پیش
داروغه زاده:سال ۱۳۹۷ پر مخاطب ترین سال سینمای ایران بود

ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فجر در ابتدای مراسم اختتامیه گفت: سال ۱۳۹۷ پر مخاطب ترین سال سینمای ایران و طبعا پر رونق ترین سال دو دهه اخیر سینمای ایران بود.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ سالن سینما در سال گدشته به سینما اضافه شد؛ این امکان وجود نداشت مگر با استقبال مخاطبان که سینما را به سمت گسترش سوق دادند.

داروغه زاده افزود:همه در این دوره از جشنواره فجر اذعان داشتند که کار داوران سخت بود چرا که آثار برجسته ای در این دوره بود و فیلم ها علی رغم خواست دشمنان باعث رشد سینمای ایران شد.

پایان کار اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/سینمای ایران به احترام «۲۳ نفر» تمام قد ایستاد

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت:سانس های فوق العاده برای بیش از ۱۰ فیلم و صف های طولانی در سینماهای مردمی نشان داد که فیلم های این دوره برای داوری چقدر سخت خواهد بود و شما و ما می دانیم که داوران این دوره چه کار سختی داشته اند.

وی گفت:فیلم های این دوره علیرغم نمایش در تهران در شهرستان ها نیز به نمایش درآمد و ما شاهد تمرکز خبرها در تهران بودیم اما در برخی شهرستان ها نیز استقبال کمتر از تهران نبود.

داروغه زاده در پایان گفت: امیدوارم سینما در سال آتی با نمایش این فیلم ها در ادوار مختلف سال بتواند یک رکورد دیگر را برای سینمای ایران به ثبت برساند.

۵ سال پیش

انتهای پیام/

برگزاری مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالن همایش‌های برج میلاد  مورخ ۲۲ بهمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
aziz
۰۷:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
برای همه هنرمندان آرزوی موفقیت روز افزون از درگاه بارتعالی خواستارم
آخرین اخبار