افشای جزئیات جدید از دیدار وزیر خارجه بحرین با تزیپی لیونی

تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد وزیر خارجه بحرین بیش از دو سال قبل به وزیر خارجه پیشین این رژیم اطلاع داد پادشاه بحرین به عادی‌سازی رسمی روابط با تل‌آویو اهمیت می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الخلیج الجدید به نقل شبکه سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین، بیش از دو سال قبل با تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه پیشین اسرائیل، دیدار کرد و به او اطلاع داد حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه -پادشاه بحرین- به عادی‌سازی رسمی روابط با اسرائیل اشغالگر اهمیت می‌دهد. 

کانال سیزده تلویزیون اسرائیل در گزارشی به نقل از مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی (بدون اشاره به نام آنها) گزارش کرد بن احمد و تزیپی لیونی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر دیدار کردند و بن احمد از لیونی خواست تا تمایل پادشاه بحرین (برای عادی سازی روابط با اسرائیل) را به بنیامین نتانیاهو -نخست وزیر اسرائیل- اطلاع دهد.

این گزارش در حالی منتشر شد که رژیم صهیونیستی برای گسترش عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی و اسلامی تلاش می‌کند. با این حال بحرین در نوامبر گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه نتانیاهو به این کشور کوچک خلیج فارس سفر خواهد کرد، تکذیب کرد.

یکی از این پایگاه‌ها نوشت مقامات صهیونیست پیش‌بینی می‌کنند پس از عمان، بحرین دومین کشور عربی خواهد بود که بدون داشتن روابط دیپلماتیک با اسرائیل از نتانیاهو استقبال خواهد کرد.

رویکرد بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بیش از دو دهه پیش یعنی به زمانی باز می‌گردد که یوسی سارید، وزیر محیط زیست این رژیم، به بحرین سفر و با محمد بن مبارک آل خلیفه -وزیر امور خارجه وقت بحرین- دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار