معاون وزیر خارجه روسیه:

اتحادیه اروپا به‌منظور همکاری‌های مؤثر با ایران، تلاش برای جلب رضایت آمریکا را متوقف کند

ریابکوف به اتحادیه اروپا توصیه کرد برای همکاری‌های مؤثر با ایران باید از تلاش‌ها به‌منظور جلب رضایت آمریکا در این باره دست بردارد.

اتحادیه اروپا برای همکاری‌های اقتصادی با ایران، تلاش برای جلب رضایت آمریکا را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، به اتحادیه اروپا توصیه کرد برای همکاری‌های مؤثر با ایران باید از تلاش‌ها به‌منظور جلب رضایت آمریکا در این باره دست بردارد.

ریابکوف در این باره به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا باید از رویکرد دوگانه «تلاش برای جلب رضایت دو طرف» و حفظ موضع بیطرفانه دست بردارد. او افزود آن‌ها (اروپایی ها) تلاش می‌کنند باعث عصبانیت آمریکا نشوند.

این مقام روس همچنین گفت: اروپایی‌ها باید تصمیم درست را اتخاذ کنند و برای داشتن همکاری‌های عادی (با ایران) باید کاری را که لازم است انجام دهند؛ یعنی گشودن در‌های همکاری‌های عملی با ایران.

ریابکوف همچنین درخواست‌های مکرر اتحادیه اروپا از ایران برای ایجاد سازوکاری مشابه و موازی با «اینستکس»، را غیرسازنده و مخرب توصیف کرد.

او افزود بروکسل به جای طرح درخواست‌های جدید بهتر است اقدام عملی را درباره تسهیل انتقالات مالی با ایران انجام دهد و تنها آن‌ها را به غذا، دارو و مواد ضروری که آمریکا پیش‌تر از تحریم‌ها معاف کرده است، محدود نکند، تا در  صورتی که ایران به مزایای اقتصادی برجام دست نیابد، دست کم بتوان روابط تجاری قانونی این کشور را با کشور‌های ثالث تضمین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار