وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیازی به جذب دکتری در دانشگاه فرهنگیان نداریم

غلامی با اشاره به وظیفه دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم گفت: فعلا نیازی به جذب دانشجوی دکتری در این دانشگاه نداریم.

نیازی به جذب دکتری در دانشگاه فرهنگیان نداریمبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دی ماه سال ۹۰ دانشگاه فرهنگیان با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پذیرش دانشجو از سال ۹۱ در ۱۶ رشته کارشناسی کلید خورد و مرجع اصلی جذب معلم در آموزش و پرورش شد.

علاوه بر آن در رشته‌های دبیری شیمی، راهنمایی و مشاوره با ۲ گرایش مشاوره - فعالیت‌های پرورشی، دبیری زیست‌شناسی، دبیری تاریخ، دبیری جغرافیا، دبیری الهیات و معارف اسلامی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، تربیت دبیر زبان انگلیسی، دبیری فیزیک، دبیری علوم اجتماعی، آموزش تربیت بدنی گرایش عمومی ودوره متوسطه، ارتباط تصویری، دبیری زبان و ادبیات عرب، دبیری ریاضی، علوم تربیتی با ۲گرایش آموزش ابتدایی و آموزش کودکان استثنایی هم پذیرش کارشناسی ارشد با شرایط خاص در گرفته شد و آنطور که مسئولان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند آمادگی برای گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع دکتری را هم دارند.

چندی پیش حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره توسعه تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه به خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفته بود که امکان توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه وجود دارد، اما این مهم با موافقت وزارت علوم محقق خواهد شد.

در ادامه آنگونه که خنیفر درباره شرایط توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان توضیح داده بود گویی وزارت علوم تمایل چندانی به توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ندارند.

منصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: تکلیف و وظیفه دانشگاه فرهنگیان معلوم است و برای معلم و دبیر فعلا لازم به تربیت دکتری ندارند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رشته‌های ارشد دانشگاه هم کم است و تعیین تکلیف این رشته‌ها چگونه می‌شود،  اظهار کرد: رشته‌های ارشد این دانشگاه را هم می‌گیریم.

انتهای پیام/

وضعیت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
می ترسند که سطح سواد فرهنگیان و به طبع آن دانش اموزان ازتقاء پیدا کند ...ان وقت .....
Iran (Islamic Republic of)
Kk
۱۶:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
سلام اقای وزیر محترم برای فرهنگیان دکتری نمیخواهید ؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
جذب معلم از طریق نهضتی، حق التدریس، پیش دبستانی و ماده 28 خیانت به نظام تعلیم و تربیت است
آخرین اخبار