صادرات روزانه ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه نفت خام از جنوب عراق

احسان عبد الجبار، مدیر کل شرکت نفت بصره اعلام کرد میانگین صادرات نفت خام از بنادر جنوب عراق از ابتدای ماه فوریه روزانه به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه رسیده است.

صادرات روزانه ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه نفت خام از جنوب عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت نفت عراق روز دوشنبه اعلام کرد میانگین صادرات نفت خام از بنادر جنوب این کشور از ابتدای ماه فوریه روزانه به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه رسیده است.

احسان عبد الجبار، مدیر کل شرکت نفت بصره به این خبرگزاری گفت میانگین صادرات نفت خام از بنادر جنوب کشور از ۳ میلیون و ۵۵۶ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه به ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه از ابتدای ماه فوریه افزایش یافته است.

این مقام نفتی عراق دریک کنفرانس خبری پیش بینی کرد مطابق با توافقنامه اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار‌های جهانی، میانگین صادرات نفت عراق نیز در اواخر ماه فوریه به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

در همین حال ثامر الغضبان وزیر نفت عراق گفت: «خیلی خوشبینم به اینکه دولت منطقه کردستان عراق به توافقات خود در خصوص تحویل روزانه بیش از ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام به دولت مرکزی متعهد خواهد بود».

ثامر الغضبان افزود: «بر اساس قانون بودجه سال ۲۰۱۹ دولت منطقه کردستان عراق باید روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت به بغداد تحویل دهد و من به پایبندی اربیل به اجرای این توافق بسیار خوشبینم».

وزیر نفت عراق تاکید کرد منطقه کردستان این کشور در حال حاضر روزانه ۴۲۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند و میزان تولید در این منطقه تا پایان امسال به ۵۵۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار