ایران کوچک کجاست؟

شکل جغرافیایی یکی از روستاهای کشورمان شبیه نقشه ایران است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تقریبا همه ما می‌دانیم که تصویر کشور ما در نقشه جغرافیای زمین مانند یک گربه نشسته است، اما شاید افراد کمی بدانند که در دل این گربه، گربه کوچکتری خفته و بی سر و صدا به زندگی خود ادامه می‌دهد. به طور حتم برخی از شما با خواندن این مطلب تصور می‌کنید که هدف ما طرح مبحث حیواناتی است که با نام گربه در کوچه و خیابان‌های شهر دیده می‌شوند، اما اینطور نیست. ما در این گزارش سعی می‌کنیم شما را با روستایی آشنا کنیم که از نظر شکل جغرافیایی تا اندازه زیادی به شکل جغرافیایی کشورمان نزدیک است.

ایران کوچک کجاست؟

روستای مورد نظر جوره کندی نام دارد. این روستا از توابع قره پشتلو زنجان است و براساس نتایج آماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۴۲۲ نفر دارد.

روستای جوره کندی تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش قره پشتلو استان زنجان است.

شهر ارمغان‌خانه یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بخش قره پشتلو محسوب می شود. در خصوص چگونه نام‌گذاری این شهر باید گفت بر اساس روایات، در زمان حکومت کریم‌خان زند هدایایی در محل شکل‌گیری این شهر به مؤسس سلسله زندیه داده شد از این رو نام ارمغان‌خانه را برای  این شهر انتخاب کردند البته از نام‌های دیگر این شهر می‌توان به ارمه‌خانا اشاره کرد.
انتهای پیام/

ویژگی منحصربه فرد روستای جوره کندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
بد
آخرین اخبار