مشارکت هندی ها در مرمت معبد هندو‌های بندرعباس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان از مرمت و بازسازی معبد هندو‌های بندرعباس به کمک شرکت‌های هندی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان شرکت‌های هندی در مرمت و بازسازی معبد هندو‌های بندرعباس مشارکت می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان با مردم هندوستان مطابقت دارد و این را می‌توانیم در لباس، غذا و موسیقی مشاهده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان بااشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هند گفت: اطمینان داریم در بندرعباس از فرهنگ و جشنواره فرهنگی هند اسقبال می‌شود و سعی می‌کنیم میزبان خوبی باشیم.

برومند با اشاره به اینکه هرمزگان با دارا بودن ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره از شرایط منحصر بفردی برای گردشگری دریایی برخوردار است؛ افزود: هرمزگان دروازه جدیدی برای اقتصاد به خصوص اقتصاد گردشگری دریایی به روی کشور و دنیا خواهد گشود.

وی گفت: می‌توانیم به کمک بخش خصوصی یک دفتر مشترک گردشگری بین ایران و هند در بندرعباس ایجاد کنیم که این به تبادل فرهنگی و گردشگری بین دو کشور کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان افزود: طرح مطالعات مرمت، بازسازی و زیبا سازی معبد هندو‌ها تدوین شده است و برای اجرا تحویل سفارت هندوستان در ایران داده می‌شود.

انتهای پیام/ر

ایجاد دفتر مشترک گردشگری بین ایران و هند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.