یک قلاده گربه شنی در منطقه حفاظت شده سیاه کوه اردکان مشاهده شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان گفت: یک قلاده گربه شنی به طور مستقیم در منطقه حفاظت شده سیاه کوه این شهرتان مشاهده شد.

یک قلاده گربه شنی در منطقه حفاظت شده سیاه کوه اردکان مشاهده شدمرتضی عزیزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت : مامور یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مستقر در پناهگاه حیات وحش سیاه کوه اردکان، به طور مستقیم یک قلاده گربه شنی مشاهده کردند.

وی افزود:گربه شنی یکی از هشت گربه سان وحشی ایران است که سازگاری منحصر به فردی با مناطق بیابانی به ویژه تپه زار‌های ماسه‌ای دارد و از نظر جثه از گربه اهلی کوچک‌تر و کف دست و پای این گونه جانوری به دلیل رفت و آمد در شن با مو پوشانده شده است.

 عزیزی گفت: پارک ملی سیاه کوه اردکان از بکرترین پارک‌های ملی کشور به شمار می‌رود و زیستگاه ده‌ها گونه نادر جانوری و گیاهی  و از جمله ناشناخته‌ترین مناطق حفاظت شده دنیا است.

 این منطقه از نظر تراکم پوشش گیاهی، شرایط مطلوبی برای زیست جانوران حاشیه کویر دارد ضمن اینکه به علت بعد مسافت تا اماکن مسکونی و نبود تعدد راه‌های ارتباطی، از دستبرد شکارچیان و اشکال مختلف توسعه مصون مانده به طوری که وجود حداقل تعارضات انسانی از مهمترین امتیازات بارز و برجسته منطقه سیاه کوه است که دستیابی به اهداف حفاظتی و اجرای برنامه‌های مدیریتی را آسانتر می‌کند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

مشاهده یک قلاده گربه شنی در سیاه کوه اردکان

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار