رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه بوقلمون در کهگیلویه وبویراحمد

سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه بوقلمون در کهگیلویه وبویراحمد تولید می‌شود.

تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه بوقلمون در کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:این تعداد در ۶ مرکز پرورش بوقلمون تولید و به استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان و تهران صادر می‌شود.

تاج الدینی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد‌ها مشغول به کار هستند افزود: ۱۱ طرح پرورش بوقلمون درحال راه اندازی است که با ایجاد این واحد‌ها برای ۱۰۰ نفر دیگر نیز مستقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی به مشوق‌های پرداختی به کشاورزان ودامداران هم اشاره کرد وگفت:سازمان جهاد کشاورزی برای راه اندازی طرح‌های اقتصادی در حوزه دامداری تسهیلات کم بهره در اختیاران دامداران وکشاورزان قرار می‌دهد.

تاج الدینی با بیان اینکه تامین نهاده‌های دامی از جمله مشکلات دامداران است، ادامه داد:دامدارن دغدغه‌ای برای نهاده دامی نداشته باشند چرا که باوارد کردن نهاده‌های دامی به استان این مشکل حل خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد:سود آوری بالا تا ۵۰ درصد هزینه سرمایه گذاری ومقاوم بودن در مقابل بیماری‌ها از جمله مزیت‌های پرورش بوقلمون است.

انتهای پیام/غ

پرورش بوقلمون فرصتی برای درآمد زایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.