اجرای چند پروژه‌ مختلف در بیرجند

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت:مشکل اساسی در استان بحث راه و آب است.

اجرای چند پروژه‌ مختلف در بیرجند  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان را مأیوس کرد.
وی افزود: ملت ایران علی رغم وجود مشکلات، حضور پررنگی و گسترده‌ای در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتند.

حجت اسلام عبادی با اشاره به اینکه صبر و تلاش و امید برای پیروزی شرط است ادامه داد: رسانه‌ها در تبیین شرایط و حضور گسترده مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نقش دارند.

نماینده مجلس با اشاره اینکه خراسان جنوبی در پروژه‌های آبخیزداری در اولویت است ادامه داد:بر اساس طرح نمایندگان مجلس استان و مکاتبه با مقام معظم رهبری، ۲۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌های حوزه ابخیزداری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برای بحث راه آهن اقداماتی صورت گرفته، ادامه داد: ردیف ملی بودجه این پروژه در سال‌های گذشته گرفته شده و اکنون از ایستگاه یونسی به سمت بیرجند کلنگ زنی و حدود ۳۰ کیلومتر زیرسازی آن انجام شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن مجوز از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات داده شده است.
حجت الاسلام عبادی بیان کرد: امیدواریم از سمت زاهدان نیز مناقصه راه آهن سریعتر انجام و کلنگ زنی شود.

به گفته وی خراسان جنوبی سومین استان معدن خیز است و احداث راه آهن در ترانزیت بسیار مهم است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تکمیل جاده ماهیرود به فراه افغانستان اشاره و گفت: این محور در مرز استان بسیار بااهمیت است، اما در شرایطی فعلی کمبود بودجه بر روی پروژه‌های عمرانی تاثیر گذاشته است با این وجود در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: بودجه عمومی کشور به دلیل تحریم‌ها و کاهش فروش نفت انقباضی است، اما در بودجه اولیه اعتبار بالایی برای گازرسانی بخصوص برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام عبادی به پروژه نیمه تمام محور بیرجند- قاین و لزوم تکمیل آن اشاره و تصریح کرد: از این محور دوبانده ۹۰ کیلومتر باقی مانده و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته است و از وزیر راه برای تکمیل این پروژه خراسان جنوبی انتظار بیشتری داریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی در استان بحث راه و آب است، افزود: باید رسانه‌ها مطالبه گری بیشتری از مسئولان کشوری برای استان خراسان جنوبی داشته باشند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ساخت پروژ‌های ورزشی و درمانی در شمال شهر بیرجند در حال انجام است، گفت: زمین و بودجه مرکز تامین اجتماعی در شمال شهر بیرجند مشخص شده که امیدواریم سریعتر کلنگ زنی شود؛ و‌ی ادامه داد: ساخت یک مرکز درمانی خیرساز نیز در این منطقه در دستور کار است.

حجت الاسلام عبادی در خصوص باروی ابر‌ها در استان، بیان کرد: خوشبختانه هوا و فضای سپاه استان به این فناوری دست پیدا کرده و خراسان جنوبی جزو اولویت‌های باروری ابر‌ها است و انجام خواهد شد، اما باید توجه داشت مدیریت درست مصرف کردن آب بسیار بیشتر اهمیت دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استانی شدن انتخابات مجلس از دوره پنجم مجلس مطرح بوده، گفت: برخی نظریه‌های در این خصوص خیال پردازی است و تا به صورت پایلوت در عمل اجرا نشود نمی‌توان برای معایب و محاسن این طرح اظهارنظر کرد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: طرفداران طرح استانی شدن انتخابات مجلس بیان می‌کنند که فضای انتخابات مجلس به نفع استانی شدن است و با اجرای این طرح از بحث قبیله‌ای خارج می‌شود و با بزرگتر شدن فضا افراد بزرگتر با قابلیت بیشتر برای این مسئولیت می‌آیند و موجب انسجام بیشتر استان می‌شود البته معایبی نیز برای این طرح ذکر می‌شود.

وی با اشاره به دیدار دست اندکاران کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار از مقام معظم رهبری برای سفر به خراسان جنوبی دعوت شده است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به تکمیل پروژه بیمارستان خوسف اشاره و عنوان کرد: این پروژه ردیف ملی نداشت، اما سال گذشته هفت میلیارد تومان اعتبار ملی به این پروژه اختصاص یافت لذا باید مناقصه آن برگزار و ساخت آن سریعتر قبل از پایان سال مالی به اتمام برسد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی باید اولویت را در مبارزه با فساد اقتصادی قرار دهند نه بازی‌های سیاسی، گفت: باید جریان‌های سیاسی در مبارزه با فساد اقتصادی به اجماع برسند که متاسفانه اکنون این مهم وجود ندارد.

وی به ظرفیت و فعالیت دفتر امور خارجه در خراسان جنوبی و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: سه سال دفتر امور خارجه در استان به خوبی فعالیت کرد، اما اکنون غیرفعال است و گلایه آنان از مساعدت دستگاه‌های اجرایی و عدم استفاده از ظرفیت دفتر امور خارجه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا مجمع نمایندگان مجلس استان در خصوص فعال شدن دفتر امور خارجه تذکر دادند و قول‌های در این راستا داده شده است.

انتهای پیام /ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار