استاندار بصره: در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهیم کرد

اسعد العیدانی، استاندار بصره تاکید کرد این استان در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

استاندار بصره: در تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشارکت نخواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، اسعد العیدانی، استاندار بصره با اعلام اینکه این استان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود از شرکت‌های بزرگ ایرانی خواست در بازسازی این استان مشارکت کنند.

اسعد العیدانی در مصاحبه با خبرنگاران در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در کنسولگری ایران در بصره گفت: «این استان هیچگاه بخشی از مجموعه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و با آزار و اذیت هیچ کشور همسایه‌ای توسط عراق موافقت نخواهیم کرد؛ عراق باید مشعل صلح و آرامش در سطح منطقه باشد».

العیدانی خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که در بحران داعش از عراق حمایت کرد، شهید داد، فداکاری کرد و این کشور همچنین به بسیاری از ملت‌های جهان کمک کرده است».

وی افزود: به عنوان یک دولت محلی از شرکت‌های بزرگ ایرانی می‌خواهیم در بازسازی بصره همکاری کنند، پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به رغم چالش‌هایی که دارد، در اوج قدرت و قوی‌تر از ده سال پیش است و ده سال پیش نیز قوی‌تر از بیست سال پیش خود بود.

شایان ذکر است عراق و ایران منافع راهبردی زیادی با یکدیگر دارند، در بصره در مجاورت استان خوزستان ایران، بسیاری از شرکت‌های ایرانی فعال هستند و بازار‌های محلی مملو از تولیدات ایرانی است و ماهانه هزاران عراقی از طریق گذرگاه مرزی شلمچه به ایران سفر می‌کنند و هر ساله کنسولگری ایران در بصره، پیروزی انقلاب اسلامی را با حضور شخصیت‌های سیاسی، دینی، عشایری و رسانه‌ای جشن می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار