سوریه، ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا را به جنایت علیه بشریت متهم کرد

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به جنایت‌های ائتلاف آمریکایی در الباغوز از سازمان ملل خواست به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت عمل کند.

دمشق، ائتلاف نظامی آمریکا را به جنایت علیه بشریت متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به روستای الباغوز از توابع دیرالزور که موجب کشته شدن ده‌ها غیرنظامی سوری شد، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای، این ائتلاف را به جنایت علیه بشریت متهم کرد.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «حملات ائتلاف بین‌المللی برای هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه و استفاده از سلاح‌های ممنوعه به یک تاکتیک منظم و عادی تبدیل شده است که قوانین بین‌الملل و حقوق‌بشر را نقض می‌کند. این جنایت یک تجاوز نظامی علیه بشریت است.»

وزارت خارجه سوریه همچنین دو نامه را که ضمیمه این بیانیه شده بود، به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد. در این نامه‌ها، دولت دمشق از کشور‌های عضو ائتلاف آمریکایی خواسته است تا در مشارکت خود در اعمال جنایت علیه مردم سوریه بازنگری کنند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها تاکید کرد: این جنایت جدید بخش دیگری از سلسله جنایت‌های جنگی و جنایت‌های ضد بشری ائتلاف آمریکایی علیه ملت سوریه است که در کنار ادامه فعالیت‌های این ائتلاف در حمایت از تروریسم و استفاده از تروریست‌ها و شبه نظامیان جدایی‌طلب به منظور تحقق اهداف و طرح‌های خصمانه خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انجام شد.

وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست علیه اینگونه جنایت‌ها و تجاوزگری‌ها بایستد و به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت، اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره این جنایت ها، محکوم کردن آنها، تحرکات فوری برای پایان دادن به این جنایت ها، جلوگیری از تکرار آنها، پایان دادن به حضور خصمانه نیرو‌های آمریکایی و حضور غیرقانونی دیگر نیرو‌های بیگانه در خاک سوریه و جلوگیری از اجرای طرح‌های آن‌ها عمل کند.

روز گذشته [دوشنبه] حملات هوایی ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا به روستای الباغوز در دیرالزور موجب کشته شدن ۱۶ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شد.

این در حالی است که در آخرین موج حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به الباغوز در روز سه شنبه، شمار غیرنظامیانی که کشته شده‌اند به دستکم ۷۰ تن رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار