ادامه تلاش مذبوحانه برای متقاعد کردن کشورها به شرکت در نشست ورشو؛

کاخ سفید: نشست ورشو به چالش‌های متعدد منطقه‌ای می‌پردازد

یک منبع آگاه در کاخ سفید گفته است: در نشست ورشو به چالش‌های متعدد منطقه‌ خاورمیانه پرداخته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از یک منبع آگاه در کاخ سفید گزارش داد: موضوع اصلی نشست ورشو بررسی روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیل نیست و در این نشست به چالش‌های متعدد منطقه‌ای پرداخته خواهد شد.

در همین حال و در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای حفظ آبرو و جلب توجه سایر کشورها، تنها یک روز مانده به برگزاری کنفرانس ورشو که بسیار نازل‌تر از سطحی که آمریکا برای آن برنامه‌ریزی کرده بود از آن استقبال شده، کاردار سفارت آمریکا در قاهره گفت که این کنفرانس ضدایرانی نیست.

تام گلدبرگر، کاردار سفارت آمریکا در قاهره در همین راستا به توجیه ضدایرانی و ضدفلسطینی نبودن این نشست برای جلب توجه دیگر کشور‌ها پرداخت.

او در پیامی توئیتری نوشت: ۱) نشست ورشو درباره صلح و امنیت در منطقه است و ۲) مجموعه کاملی از مسائل منطقه روی میز است: این نشست ضدایرانی نیست.

گلدبرگر افزود: ۳) فلسطینی‌ها دعوت شده اند و ۴) آمریکا در ورشو هیچ طرحی را اعلام نخواهد کرد. ما می‌خواهیم (نظرات کشور‌ها درباره) منطقه را بشنویم.

نشست ورشو توسط مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ترتیب داده شده و قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه در ورشو، پایتخت لهستان برگزار شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خاورمیانه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند."
آخرین اخبار