ابراهیم هادی؛ شهیدی با پست دولتی، اما نه در قید و بند شرایط کارمندی

علی‌رغم اینکه شهید هادی پست دولتی داشت، اما هیچ‌گاه در قید و بند فعالیت روزمره و کارمندی نبود و ترجیح می‌داد با حضور موثر در جامعه، به مردم کمک کند؛ خواه این کمک مادی باشد یا معنوی.

ابراهیم هادی؛ شهیدی با پست دولتی اما نه در قید و بندی کارمندیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان است.

جاویدالاثر «ابراهیم هادی» در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد؛ ابراهیم چهارمین فرزند خانواده بود؛ او در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید و از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

شهید هادی که در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد، همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

علی‌رغم اینکه شهید هادی پست دولتی داشت، اما هیچ‌گاه در قید و بند فعالیت روزمره و کارمندی نبود و ترجیح می‌داد با حضور موثر در جامعه، به مردم کمک کند؛ خواه این کمک مادی باشد یا معنوی.

با شروع درگیری‌های کردستان، شهید هادی به صورت خودجوش عازم مناطق غرب کشور می‌شود و همراه با مردم این منطقه در خاموش کردن آتش فتنه قومیتی که در این منطقه از سوی استکبار جهانی به راه افتاده بود، نقش‌آفرینی می‌کند.

با شروع جنگ تحمیلی ارتش بعث، ابراهیم خطر را جدی می‌بیند و در قالب حضور در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، به عنوان یک نیروی زبده و چریکی، عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شود.

رشادت‌های ابراهیم هادی در مناطق عملیاتی جنوب کشور و مبارزات تن به تن او با نیرو‌های دشمن سبب می‌شود که در جبهه و در میان رزمندگان، به عنوان یک تکیه گاه بر روی او حساب کنند.

سرانجام ابراهیم هادی در عملیات والفجر مقدماتی به مدت ۵ روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

ابراهیم لایق شهادت بود
 
سردار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله سپاه و از همرزمان شهید ابراهیم هادی درباره زندگی این شهید، گفت: ابراهیم از جمله شهدایی بود که همیشه حسرت از دست دادن او ما را عذاب می‌دهد.

وی با بیان اینکه «شهادت» لیاقت ابراهیم هادی بود، عنوان کرد: ابراهیم هادی انسانی شجاع، مخلص، متواضع، ورزشکار و مهمتر از همه «جوانمرد» بود.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: نتیجه خلوص فراوان ابراهیم هادی این بود که علی‌رغم آنکه پیکرش شناسایی نشد، اما آوازه او و منش منحصر به‌فردش، در قلب میلیون‌ها ایرانی جای گرفت.

سردار کوثری همچنین با بیان اینکه اولین ملاقات من با شهید ابراهیم هادی سال ۱۳۵۹ و ۳۲ روز بعد از آغاز جنگ بود، گفت: ابراهیم هادی با خدا معامله کرده بود و نسبت به زندگی دنیوی تعلق خاطری نداشت.

منبع: میزان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.