صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان خبر داد.

صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: در استان همدان با یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت تولید محصولات کشاورزی حدود ۵ میلیون تن است در حالی که اوایل انقلاب با یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت ، حدود یک میلیون تن بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از محصولات کشاورزی همچون گندم ، جو ، شکر ، چغندرقند خودکفا شده ایم افزود : البته در برخی محصولات باید بیشتر تلاش کنیم که دانه های روغنی از آن جمله است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه با بیان اینکه در به روز کردن ماشین آلات کشاورزی هم قدم های خوبی برداشته ایم گفت: اوایل انقلاب فقط ۲ هزارو ۹۰۰ تراکتور در استان وجود داشت در حالی که هم اکنون ۲۰ هزار عدد تراکتور و کمباین دراستان وجود دارد.
 رضوانی جلال بهره گیری از دانش روز را در قالب مرکز تحقیقات کشاورزی از جمله اقدامات موثر برشمرد و افزود : ۲۶ رقم جدید در بذور گندم ، جو ، سیب زمینی و چغندرقند ایجاد شده است و تویسرکان به عنوان الگوی سرشاخه کاری درختان گردوی کشور معرفی شده است.
انتهای پیام/ج

 

۳۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی ازاستان همدان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.