بدهی دولت آمریکا با عبور از مرز ۲۲ تریلیون دلار، رکورد زد

وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد بدهی عمومی دولت فدرال این کشور با افزایش ۲ تریلیون دلاری بعد از به قدرت رسیدن ترامپ، به ۲۲.۰۱۳ تریلیون دلار رسید.

بدهی دولت آمریکا با عبور از مرز ۲۲ تریلیون دلار، رکورد زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن اگزمینر، وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد بدهی عمومی دولت فدرال این کشور با افزایش ۲ تریلیون دلاری طی ۱۸ ماه اخیر و بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، به ۲۲.۰۱۳ تریلیون دلار رسید که با افزایش دو برابری طی یک دهه اخیر مواجه شده است.

از این رقم، مبلغی حدود ۱۶.۱ تریلیون دلار، بدهی دولت آمریکا به مردم و ۵.۸ تریلیون دلار بدهی درون دولتی است.

مایکل پیترسون مدیرعامل بنیاد پترسون با هشدار درباره افزایش بی‌سابقه بدهی ملی دولت آمریکا، اعلام کرد: «روند رو به رشد بدهی عمومی ما اهمیت دارد، زیرا در آینده نزدیک، اقتصاد تمام آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند. وقتی که تریلیون پشتِ تریلیون (دلار) قرض می‌گیریم، هزینه بهره‌ای که پرداخت می‌کنیم باری بر دوش اقتصاد ما می‌شود و باعث می‌شود در تامین بودجه سرمایه‌گذاری‌های آتی با مشکل مواجه شویم.»

شبکه بلومبرگ نیز در این باره گزارش داد که علی‌رغم اقتصاد قوی آمریکا، بار مالی دولت فدرال این کشور در حال زیاد شدن است که می‌توان مقصر بخشی از آن را مجادله ترامپ با کنگره بر سر بودجه ۶ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک و تعطیلی‌های مکرر و طولانی دولت فدرال دانست.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت چندی پیش در گزارشی نوشت انتشار ارقام جدید نشان می‌دهد بدهی ملی آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ۲ تریلیون دلار افزایش یافته است.

تحلیل‌های شبکه سی‌ان‌ان نشان می‌دهد این بدهی ۷۸ درصد از تولید ناخالص داخلی آمریکا را در سال مالی ۲۰۱۸ تشکیل می‌داد که بالاترین درصد از سال ۱۹۵۰ محسوب می‌شود.

بدهی ملی آمریکا در پی بحران مالی سال ۲۰۰۸ به شدت افزایش یافت، یعنی زمانی که کنگره و باراک اوباما بسته تأمین مالی اضافی را به منظور شناور نگه داشتن اقتصاد تصویب کردند. هنگامی که ترامپ وارد کاخ سفید شد، وعده داد طی هشت سال این بدهی را به صفر برساند اما اکنون مشخص شده این بدهی نه تنها کاهش نیافته بلکه ۲ تریلیون دلار نیز افزایش یافته است.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، بدهی ملی آمریکا تا سال ۲۰۲۸ به ۹۶ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
همه همه نفت دنیا و ثروت دنیارو به نفسشون می کشن بازم کم اشونه!
Iran (Islamic Republic of)
ک
۰۹:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا در حال سقوط است
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
وااای آمریکاییها چقدر بدبختن، اقتصادشون ورشکسته شده خدایا شکرت
Canada
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نباید نگران شان باشیم .
آخرین اخبار