وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا ندارد

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد تصمیم برلین برای متنوع سازی تامین گاز و روابط گسترده گازی این کشور با روسیه ربطی به آمریکا ندارد و به معنای کاهش سطح مراودات در نورد استریم ۲ نیست.

وزیر اقتصاد آلمان: روابط گازی برلین و مسکو ربطی به آمریکا نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه وله، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان ضمن اشاره به موضع گیری واشنگتن اعلام کرد که تصمیم برلین برای متنوع سازی تامین گاز و روابط گسترده گازی این کشور با روسیه ربطی به آمریکا ندارد و به معنای کاهش سطح مراودات در نورد استریم ۲ نیست.

آلتمایر افزایش تعداد تامین‌کنندگان گاز را بخشی از استراتژی بلندمدت برلین برای تامین حامل‌های انرژی دانسته و گفت نورد استریم ۲ و توسعه خطوط انتقال گاز از اکراین بخش مهمی از این فرایند خواهد بود.

وزیر اقتصاد آلمان یادآورشد که افزایش امنیت عرضه انرژی و متنوع سازی آن در اولویت‌های سیاست برلین قرار دارد.

پروژه نورد استریم ۲ که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی است، انتقال سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا را هدف قرار می‌دهد. این پروژه از شهر ویبورگ روسیه آغاز می‌شود و پس از عبور از بستر دریای بالتیک در شهر گرایفسولد آلمان پایان می‌یابد.

برخی کشور‌های اروپایی از این طرح استقبال کرده اند و برخی دیگر به دلیل نگرانی از امکان افزایش وابستگی آن‌ها به گاز روسیه با آن مخالفت کرده اند. انتظار می‌رود این خط لوله در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی وارد فاز عملیاتی شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر از برلین به دلیل حمایت از خط لوله نورد استریم انتقاد کرده و آلمان را به دلیل وابستگی به مسکو در بخش انرژی، اسیر روسیه توصیف کرده بود.

برلین معتقد است که آمریکا نباید سیاست اروپا در زمینه انرژی را مشخص و برای آلمان در زمینه خرید گاز از روسیه تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار