پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کردستانی

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: با پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان استان،برای ۵۸ هزار شغل ایجاد شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه کمک به اشتغال و خودکفایی خانوار‌های تحت حمایت یکی دیگر از برنامه‌های ویژه این نهاد بوده است، گفت: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان این استان پرداخت شده است که با پرداخت این مبلغ برای ۵۸ هزار مددجو شغل ایجاد شده است.

وی آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۴۳ هزار مددجو را از دیگر خدمات کمیته امداد کردستان نام بود که با هدف کمک به ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندی خانوار‌های تحت حمایت صورت گرفته است.

شیخی زاده یکی دیگر از مهمترین خدمات این نهاد را در بخش مسکن نام برد و گفت: از آغاز تاسیس این نهاد ۵۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کردستانی خرید، ساخت و بازسازی شده است.

وی ضمن بیان اینکه چهار میلیون مورد خدمات در زمینه بهداشت، درمان و بیمه مددجویان نیز ارائه شده است، اظهارداشت: پرداخت حق بیمه اجتماعی ۱۲ هزار نفر از مددجویان که شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال هست از دیگر خدمات ۴۰ ساله کمیته امداد کردستان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اردویی به ۱۱۷ هزار مددجو و همچنین کمک به تحصیل ۹ هزار دانشجو و دانش آموز را از دیگر خدمات این نهاد برای مددجویان کردستانی نام برد.

 

انتهای پیام/م

اشتغالزایی ۵۸ هزار مددجو در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.