کمبود دارو در استان بوشهر وجود ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کمبود دارو در هیچ نقطه از استان بوشهر وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر یحیی رضایی افزود: طبق قرارداد‌های منعقدشده با شرکت‌های خصوصی، تمام مراکز بهداشتی درمانی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نظر دارویی پشتیبانی می‌شوند و هیچ نقطه‌ای در استان وجود ندارد که با کمبود دارو رو به رو باشد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند بعضی دارو‌ها در استان کم است در حالی که داروی مورد نظر با نام شرکتی خاص وجود نداشته، اما همان دارو با نام تجاری دیگر موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در استان مرکز ذخیره‌سازی استراتژیک دارو وجود دارد و در مواقع لزوم که ممکن است با کمبود دارو رو به رو شویم از آن استفاده خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه همه جمعیت ساکن استان بوشهر از خدمات دارویی بهره‌مند هستند، گفت: داروخانه‌ها در دورافتاده‌ترین مناطق استان که نیاز به دارو وجود داشته نیز تأسیس‌شده و در حال ارائه خدمات دارویی هستند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰هزار نفر یک داروخانه در استان وجود دارد، یادآور شد: اکنون ۱۲۴ داروخانه در استان فعالیت دارند که ۸۷ آن‌ها خصوصی هستند و از این تعداد ۱۳ داروخانه شبانه‌روزی کار می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر متوسط مصرف دارو در این استان را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: میانگین تعداد دارو در هر نسخه در استان بوشهر کمتر از سه عدد است.

انتهای پیام/ک

متوسط مصرف دارو در بوشهر کمتر از میانگین کشوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.