سامانه بارشی از فردا وارد آذربایجان شرقی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی از فردا وارد این استان شده و تا دوشنبه هفته آینده هوای آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سامانه بارشی از فردا وارد آذربایجان شرقی می‌شودبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی محمد اشجعی گفت : طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف، مه و کاهش نسبی دما می‌شود.
وی با بیان اینکه شدت فعالیت این سامانه روز شنبه و در نیمه جنوبی استان است، اظهار داشت: با توجه به بارش برف برف، کاهش دما و وزش باد در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های کوهستانی، احتمال کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد اقدام‌های پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارت‌های احتمالی به عمل آید.
اشجعی ادامه داد: براساس گزارش هواشناسی ساعت ۹ صبح امروز عجب شیر با ۳ درجه بالای صفر و بستان آباد با ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهر‌های استان بوده و دما تبریز صفر درجه است.
آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام /ا

ورود سمانه بارشی به آذر بایجان شرقی

برچسب ها: هواشنای ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار