رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

حذف کنکور را با کار‌های وصله و پینه‌ای پیش بردیم/ مدارس باید پایگاه تربیتی شود

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: ماموریت تدوین کتاب برای سازمان پژوهش تعریف کاملی نیست، باید برنامه‌ای تهیه کنیم که مدرسه کانون تربیتی باشد.

حذف کنکور را با کار‌های وصله و پینه‌ای پیش بردیم/ مدارس باید پایگاه تربیتی شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در مسیر اسلامی شدن جامعه رویکرد فرهنگی و تربیتی اهمیت دارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید به این موضوع توجه کنیم که بچه‌های ما در مدرسه تربیت می‌شوند و در گام نخست باید تربیت و هویت در مدرسه شکل گیرد تا زمینه برای ارتقای هویت دانش آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: تدوین برنامه درسی ملی گامی برای ماست که نیاز به مدارس دانایی محور داریم تا عمل و کارورزی را در کنار اخلاق، معرفت و علم داشته باشد و امروز مدارس موفق فراوانی داریم که غیردولتی هم نیستند و در مدارس دولتی هم نمونه‌های موفق داریم که از مدارس غیردولتی کم ندارند و این ارزشمند است تا چالش‌ها و موانعی هویت بخشی مدارس را برداریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: امروز مدارس ما به سمت کارگاه‌های تست زنی رفته است و حتی مدارس ابتدایی را در برگرفته است و هنوز این پدیده به طور جدی مورد توجه نبوده است و با کار‌های وصله و پینه‌ای برای حذف کنکور جلو رفتیم.

قانون تغییر در کنکور پس از  ۱۱ سال هنوز به نتیجه نرسیده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: قانون تغییر در کنکور از ۱۱ سال پیش مطرح شد، اما مسکوت ماند و کار هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان پژوهش و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید وارد عمل شود، گفت: اینکه تلقی کنیم سازمان پژوهش فقط مامور تدوین کتاب است تعریف کاملی نیست و باید برنامه عملی تهیه کنیم که مدرسه کانون تربیتی باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: فعالیت و ابتکار عمل، اقتضائات بومی و فرهنگی باید در مدرسه مورد توجه باشد تا در ۱۰ سال آینده مدرسه خودش برنامه ریزی کند بدون آنکه ذره‌ای از حمایت دولت کاسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم با تاکید بر تالیف کتاب‌های درسی نونگاشت اظهار کرد: این فعالیت از سال‌ها قبل آغاز شد و امروز به مرحله تکمیلی رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار