حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه در مازندران

قائم مقام  کمیته امداد مازندران گفت: هزار و ۵۱۹ نفر از کودکان زیر پنج سال برای رفع سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند.

ناصر اسکندری قائم مقام  کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه هزار و ۵۱۹ نفر از کودکان زیر پنج سال برای رفع سوء تغذیه از خدمات کمیته امداد بهره مند می‌شوند، گفت: ارائه خدمات به کودکان دچارسوء تغذیه شامل کودکان غیر تحت حمایت هم می‌شود و برای این کودکان  ماهیانه یک سبد غذایی اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ارزش هرسبد غذایی به کودکان دچار سوء تغذیه ماهیانه ۹۲ هزار تومان است، افزود: وضعیت رشد این کودکان هر شش ماه پایش می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد مازندران گفت: اگر در بررسی از سوی مرکز بهداشت شهرستان، کودکی دچار اختلال رشد ناشی از عدم دریافت مواد غذایی تشخیص داده شود، کودک به کمیته امداد معرفی شده و پس از بررسی از سوی این نهاد و تایید نیازمندی مالی خانواده، از این طرح بهره مند می‌شوند.

اسکندری افزود: برای برنامه امنیت غذایی، کمیته امداد طرح تغذیه مادران باردار و شیرده را برای مددجویان زن تحت حمایت در بازه زمانی آغاز ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان در دوره شیردهی اجرا می‌کند.

 وی گفت: در این طرح سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه در اختیار مادران باردار و شیرده قرار می‌گیرد.

قائم مقام  کمیته امداد مازندران افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال و زنان باردار و شیرده از ابتدای امسال تاکنون هزینه شده است.

انتهای پیام/ م

بهره مندی هزار و ۵۱۹ کودک از خدمات کمیته امداد مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار