سرپرست معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی:

آزادی و مردمسالاری ثمره انقلاب اسلامی است

و فرماندار تبریز با اشاره به دستاورد‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی ایران، گفت: آزادی و مردم سالاری دو میوه مهم انقلاب اسلامی است.

آزادی و مردمسالاری ثمره انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،علیار راستگو  سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، دفاعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی داشته ایم.
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است که هر سه واژه به معنی واقعی در کشور اتفاق افتاده است.
راستگو با اشاره به اینکه اکثر کشور‌ها در دنیا به تاسی از برخی قدرت‌ها روابط خارجی خود را تنظیم می‌کنند، اظهار داشت: ایران اسلامی از نظر روابط بین الملل، ارتباطات خارجی و تصمیم گیری در سرنوشت کشور در عرصه بین الملل دارای استقلال بوده و با معیار منافع ملی خود عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه آزادی قبل از انقلاب معنی نداشته و هیچ روزنامه و خبرنگاری قدرت انتقاد از عملکرد مسوولان را نداشت، افزود: در حالی که به برکت انقلاب اسلامی آزادی بیان در جامعه وجود دارد و رسانه‌ها از مسوولان نسبت به شیوه مدیریت آن‌ها و سایر مسایل و مشکلات به راحتی انتقاد می‌کنند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مردم سالاری دینی در کشور کاملا حاکم است، گفت: حضور اقلیت‌های مذهبی در جشن‌های انقلاب، نشان دهنده آزادی در جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: از جمله دیگر دستاورد‌های انقلاب، انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خبرگان رهبری، اعضای شورا‌های اسلامی شهری و روستایی و رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم است.
راستگو، توجه به احزاب را از جمله دستاورد‌های انقلابل اسلامی برشمرد و افزود: در آذربایجان شرقی ۶۰ حزب دارای مجوز قانونی وجود دارد که از این تعداد ۴۸ حزب فعال هستند و ۳۴ حزب نیز عضو خانه احزاب استان هستند.
وی اظهار داشت: ۲ اردوگاه سیاسی کشور، هم اصولگرایان و هم اصلاح طلب‌ها در خانه احزاب با هم در خصوص مسایل مختلف بحث می‌کنند، از مواضع یکدیگر مطلع بوده و نسبت به مسایل مهم کشور بیانیه می‌دهند که نشان دهنده آزادی است.
راستگو با بیان اینکه ۵۵۱ سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های امن کشور است و هیچ مشکل خاصی در استان وجود ندارد و هماهنگی، همدلی و هم فکری بین نهاد‌های امنیتی، نظامی و انتظامی وجود دارد.
راستگو اضافه کرد: در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش جمعیت نسبت به سال گذشته داشتیم که این حضور نشان داد تمامی اقشار جامعه با وجود مشکلات همچنان پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دستاورد انقلاب اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار