افزایش ۶۶ درصدی صادرات گمرکات استان ایلام

درآمد گمرکات استان ایلام نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته و طی ۱۰ ماه گذشته به حدود ۲۱ میلیارد ریال رسیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ در ابتدی شکل گیری بازارچه و گمرکات استان ایلام ، در سال ۸۲ برای اولین سال حدود ۳۸ میلیون دلار کالا از مرز مهران صادر شد.
پس از سال‌ها تلاش و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی از سال ۸۲ تا کنون بیش از ۱۲ میلیارد دلار صادرات از این مرز صورت گرفته است.


  در ابتدای شکل گیری گمرکات استان ایلام در مرز مهران حدود ۱۰۰ نفر در این مرز فعالیت می‌کردند، اما هم اکنون به بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال به کار دارند که نشان دهنده توجه دولت به اشتغالزایی در این منطقه است.


برای استفاده بهتر تجار و تسهیل در خدمات دهی به آنان محوطه گمرک در گستره ۱۶ هکتار تسطیح، زیرسازی و آسفالت شد.


ساخت ۱۳۰ غرفه برای تبادلات اقتصادی بین تجار دو کشور، ساخت ساختمان اداری در دو طبقه با مساحت ۱۲۰۰ متر، ساختمان اداره استاندارد، احداث مسجد، ایجاد مخزن آب هوایی ۶۰ هزار لیتری، احداث یکی از بزرگترین سرویس‌های ارزیابی غرب کشور، احداث و نصب ۷ دستگاه باسکول در محوطه تجاری گمرک، سالن کنفرانس، خرید و احداث ۷۴ منزل سازمانی و خرید زمین محوطه تجاری از امکانات و خدمات ایجاد شده توسط نظام برای تسهیل در مراودات تجاری در مرز مهران است.


برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت تجاری در محوطه گمرک تعداد ۱۰ برج روشنایی احداث گردید. با توجه به فعالیت شبانه روزی در قسمت ترانزیت، ایکس ری و مسافری کارمندان خدوم گمرکات استان ایلام به صورت شبانه روزی پای کار هستند.


با اجرای طرح‌های الکترونیکی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی  که می‌توان گفت: گمرک ایلام از پیشروان این طرح‌ها بوده _انجام رویه‌های گمرکی به سهولت و سریعتر از قبل انجام می‌گیرد که خود در رضایتمندی تجار و بازرگانان موثر بوده و افزایش صادرات را در این مرز شاهد بودیم.


احداث و تجهیز گمرک مهران به دستگاه ایکس ری کامیونی در سال ۹۲ بر رونق ترانزیت این گمرک افزود و ایجاد کلیه رویه‌های گمرکی اعم از صادرات، واردات، ورود و خروج موقت کالا، خروج و ورود موقت سواری و اتوبوس، ترانزیت، کارنه تیر و کارنه دوپاساژ به سهولت انجام می‌شود.


علاوه بر ایکس ری کامیونی تعداد ۱۰ ایکس ری چمدانی و پالتی جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در پایانه مرزی مهران ایجاد شده است.


در زمینه صادرات با یک میلیارد و شصت میلیون دلار نسبت به ده ماهه سال گذشته رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا گمرکات استان ایلام در سال ۹۷ با رشد ۱۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته چیزی حدود ۲۸ میلیارد ریال کشفیات داشته است.


عمده کالا‌های صادراتی، محصولات پلاستیکی، ظروف پلی اتیلن، محصولات کشاورزی، مصنوعات فلزی، قطعات و وسایل نقلیه، ماشین آلات، دستگاه‌های برقی و مکانیکی، موزاییک، سنگ آهن و پارچه است.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات گمرکات استان ایلام از مرز مهران

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.