میناب خیس از باران شد/ ستاد بحران میناب رو سفید از آب درآمد

باران شدید صبح سه شنبه در شهرستان میناب و پیش بینی هواشناسی و عملکرد به موقع ستاد بحران موجب شد تا خسارت زیادی به این شهرستان وارد نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی رغم توصیه‌های هواشناسی به بارندگی شدید در شهرستان میناب و شرق استان هرمزگان صبح سه شنبه این سامانه بارشی در شهرستان میناب شروع به باریدن کرد که در برخی از نقاط سبب آبگرفتگی خیابان‌ها و محلات شد و جاری شدن سیلاب‌ها و رودخانه‌های فصلی را در پی داشت.

این سامانه در استان هرمزگان و شهرستان میناب از روز‌های گذشته شروع به باریدن کرد که صبح سه شنبه شدت فعالیت این سامانه شهرستان میناب را در بر گرفت.

علیرضا امیری رئیس هواشناسی شهرستان میناب بیان داشت: هواشناسی شهرستان میناب پیش از این پیش بینی این بارندگی را در شهرستان کرده بود و به همه ادارات شهرستان توصیه‌های لازم را انجام داده است.

امیری گفت: خوشبختانه با فعالیت این سامانه در شهرستان میناب شاهد بارندگی‌های خوبی در شهرستان بوده ایم که در پی آن بارش ۷۶.۳ میلیمتری باران را در شهرستان به دنبال داشت، شهرستان میناب بیشترین آمار بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است.

رئیس هواشناسی میناب بان داشت: سامانه مذکور تا بعداز ظهر امروز در این شهرستان فعالیت دارد که شاهد باران‌های پراکند در شهرستان به همراه باد شدید خواهیم بود و این سامانه بارشی عصر امروز شهرستان میناب را ترک می‌کند.

غلامرضا سالاری میری گفت: در پی بارندگی شدید در شهرستان میناب ستاد بحران شهرستان میناب کلیه مدارس شهرستان را تعطیل کرد.

سالاری عنوان کرد: پیش از این مدارس تخریب وناایمن تعطیل اعلام شده بود که بارندگی شدید در میناب سبب شد تا ستاد بحران شهرستان مدارس شهرستان را در همه مقاطع و در نوبت‌های صبح وعصر تعطیل کند.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان میناب بیان داشت: خوشبختانه به مدارس این شهرستان خسارات وارد نشده بلکه در برخی از مدارس ریزش دیوار و نشست چاه سرویس بهداشتی گزارش شده است که در حال بازدید از مدارس هستیم تا مشکلات آنها را مرتفع سازیم.

محمد احمدی فرماندار ویژه شهرستان میناب بیان داشت: ستاد بحران شهرستان میناب  به دنبال این سامانه بارشی جلساتی تشکیل داد و همه دستگاه‌های عضو ستاد را ملزم به آمادگی و خدمات دهی در اسرع وقت کرد.

احمدی گفت: این بارندگی سبب آبگرفتگی معابر و ورود شن، ماسه و گل و لای در خیابان‌ها شد که شهردای و راهداری و همه دستگاه‌های امدادی و خصوصی در سطح شهر و مناطقی که اعلام آبگرفتگی شده است به امدادرسانی وخدمات دهی مشغول هستند.

فرماندار میناب عنوان کرد: ستاد بحران شهرستان همه مسائل وتمهیدات لازم را تدارک دیده تا در صورت هرگونه مشکلی در کمترین زمان به مردم امداد رسانی کند.

احمدی گفت: ستاد بحران بعداز ظهر امروز تشکیل جلسه خواهد داد و همه موارد و مشکلات را مورد بررسی وخسارات وارده را برآورد خسارت خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

جزییات آبگرفتگی و سیلاب در شهرستان میناب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.