تحول در مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت : برای تحول در مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه برنامه ریزی‌هایی انجام داده ایم که منجر به اتفاقات خوبی برای این مجموعه خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حامد سپهری مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به واگذاری مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر کرمانشاه ازسوی دادگستری به شرکت توسعه گردشگری استان از ابتدای بهمن، گفت : عدم رسیدگی به این مجموعه طی چند سال گذشته آسیب‌هایی جدی را به زیرساخت‌های آن وارد کرده است.

وی گفت : سنفگرش‌ها و چمن‌های مجموعه آسیب زیادی دیده که در تلاشیم پیش از شروع تعطیلات نوروز آن‌ها را بازسازی و مهیای پذیرش میهمانان نوروزی کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری همچنین بابیان اینکه مجموعه سراب نیلوفر دارای نواقص و مشکلات بسیاری است، عنوان کرد: برای تحول در این مجموعه برنامه ریزی‌هایی انجام داده و پروژه‌هایی را نیز تعریف کرده ایم که در صورت تحقق اولین بار خواهد بود که چنین پروژه‌هایی در استان اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: لیست این پروژه‌ها را تهیه کرده‌ایم و بزودی در کارگروه گردشگری استان آن را مطرح خواهیم کرد تا پس از تصویب، مقدمات اجرایی شدن آن‌ها را فراهم کنیم.

سپهری برلزوم ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره گیری از این ظرفیت برای اجرایی شدن بخشی از پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: اجرایی کردن بخشی دیگر از پروژه‌ها نیز نیازمند حمایت دستگاه‌های دولتی و تخصیص بودجه مورد نیاز است.

وی سراب نیلوفر را از پتانسیل‌های مهم گردشگری استان خواند و گفت: قطعا با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم، سال آینده اتفاقات خوبی در مجموعه سراب نیلوفر کرمانشاه رخ می‌دهد و این مجموعه درخشان‌تر از دهه‌های گذشته در خدمت گردشگران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه همچنین از رفع خطر انقراض گل‌های منحصر بفرد "نیلوفرگل زرد" سراب نیلوفر کرمانشاه خبرداد و گفت: یکی از پژوهشگران دانشگاه رازی کرمانشاه امسال موفق به تکثیر ۱۲۰ گل نیلوفر شد که در این سراب رها سازی شدند و اکنون این سراب همچون گذشته نیلوفر‌های بسیاری را در دل خود جای داده است .

 

 

انتهای پیام/د

عدم رسیدگی به مجموعه مجموعه تفریحی توریستی سراب نیلوفر

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار