تامین مواد اولیه مورد نیاز ۲ کارخانه فعال نئوپان استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تامین مواد اولیه هیزم و چوب مورد نیاز ۲ کارخانه فعال نئوپان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مواد اولیه هیزم و چوب مورد نیاز کارخانه‌های خلخال و اردبیل با اجرای طرح کاشت درختان زود رشد در حاشیه رودخانه‌های ارس و قزل اوزن تامین می‌شود.

وی بیان کرد: با اعمال محدودیت برای حمل چوب در استان آذربایجان شرقی به عنوان تامین کننده اصلی چوب و هیزم کارخانه‌های فعال نئوپان در استان اردبیل و افزایش قیمت چوب و هیزم با اجرای طرح تنفس ۱۰ ساله برای جنگل‌های شمال از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، اجرای طرح‌های جایگزین پایدار برای تامین هیزم مورد نیاز ۲ کارخانه فعال این استان از سوی اداره کل منابع طبیعی ضروری بنظر می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه ارس در شمال و ۷۶ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن در جنوب استان برای کاشت درختان زودبازده در مدت زمانی سه سال تخصیص یافته است.

هدایت گفت: ۶۴ درصد اراضی استان به عنوان عرصه ملی در قالب جنگل و مرتع مورد نگهداری و حفاظت قرار گرفته و زمینه صیانت از آن‌ها فراهم شده است.

وی همچنین افزود: شهرستان خلخال با برخورداری از بیش از ۴۵ هزار هکتار جنگل بیش از ۸۰ درصد جنگل‌های استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ح

خلخال بیش از ۸۰ درصد جنگل‌های استان را به خود اختصاص داده است

برچسب ها: منابع طبیعی ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
از دوستان منابع طبیعی خواهشمندیم خودشان در فصل درختکاری با حضور در روستا ها نهال درخت توزیع نمایند و در جاهایی که نهر آب است خودشان اقدام به درختکاری نمایند.
آخرین اخبار