معرفی گیاهان دارویی ایلام در صنایع وابسته تهران

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: گیاهان دارویی ایلام در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران معرفی می‌شوند.

معرفی گیاهان دارویی ایلام در صنایع وابسته تهران

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت:گیاهان دارویی منابع ارزشمندی هستند که امروزه بسیار مورد توجه می‌باشند به همین دلیل شناخت، نگهداری و استفاده پایدار از آن‌ها و معرفی شایسته این ظرفیت استان لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

 عبدالمالک شنبه زاده  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است به معرفی گیاهان دارویی که ظرفیتی برای جذب گردشگر، تولید و اشتغال است و همچنین جهت شناخت و استفاده پایدار گردشگران از این ظرفیت استان پرداخته است.

 

وی ادامه داد: ما سرمایه‌های بزرگی در استان ایلام داریم که مخفی نیستند میتوان بر روی گیاهان دارویی تحقیق کرد و از آن به تولید سرمایه پرداخت.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر کدام از گیاهان دارویی موجود در استان می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند گفت: از مرحله برداشت از طبیعت گرفته تا مرحله اهلی کردن گیاهان دارویی، کاشت و رویش گیاهان جمع آوری، فرآوری در کارخانه، چاپ بروشور و کتابچه، تهیه جعبه و پخش هر کدام از این مراحل می‌تواند در زمینه اشتغال موثر باشد.

 

شنبه زاده ادامه داد: وجود اقلیم مناسب در دو بخش گرمسیری و سردسیری مراتع وسیع و فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی و گردشگران جویای کار، قابلیت‌های مناسبی را برای سرمایه گذاری و کار آفرینی در کشت گیاهان دارویی در استان ایلام فراهم کرده است که می‌تواند به تولید و اشتغال کمک کند.

 

انتهای پیام/ع

گیاهان دارویی ایلام در نمایشگاه گردشگری  تهران معرفی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.