معاون دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) مطرح کرد؛

ژنوم؛ روشی جدید برای درمان بیماری‌ها

متولیان گفت: در پزشکی شخصی هر کس را بر اساس ژنوم و بحث مولکولی درمان می‌کنیم.

روشی جدید در درمان بیماری‌ها/ درمان بر اساس ژنوم و بحث مولکولیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم متولیان معاون دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در سومین کنگره پزشکی شخصی اظهار کرد: درمان‌های شایعی امروزه وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان بیماری‌ها را هم تشخیص داد و هم اقدام به درمان کرد پس می‌توان گفت: می‌توان پزشکی شخصی بسیار مفید است.

متولیان بیان کرد: پزشکی شخصی رشته‌ای جدید است که در پنج سال اخیر پیشرفتی چشمگیر داشته است؛ در این رشته هر کس را بر اساس ژنوم و بحث مولکولی درمان می‌کنیم، پزشکی شخصی درمانی هدف‌دار است که بر اساس کاراکتور ژنومی هر فرد درمان را شروع می‌کنیم.

توجه به بحث بالینی در پزشکی شخصی

وی ادامه داد: در پزشکی شخصی بحث بالینی مطرح است؛ بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان جزو شایع‌ترین بیماری‌ها هم در جهان هم در ایران به شمار می‌رود که در آن‌ها بحث ژنوم مطرح است، که امروزه هر فرد را بر اساس ژنوم و مولکولی درمتن می‌کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) افزود: در پزشکی شخصی سعی می‌کنیم هزینه درمان را کاهش دهیم و به بحث بودجه بپردازیم؛ در این علم سعی می‌کنیم در مرحله اول اقدام به پیشگیری بیماری کنیم و سپس اقدام به درمان خواهیم کرد.

متولیان یادآوری کرد: بحث داروسازی مطرح است و سعی می‌کنیم از تولیدات داخل حمایت کنیم؛ بودجه خوبی را لحاظ کرده‌ایم و سعی می‌کنیم یا تکنولوژی را وارد و یا تولید کنیم، بحث بودجه و اقتصاد را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار