آب سد کرخه سرریز می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از احتمال سرریز سد کرخه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: در حال حاضر میزان ورودی آب به سد کرخه ۵۶۷ مترمکعب در ثانیه، میزان خروجی ۳۵۵ مترکعب در ثانیه و حجم خالی این سد ۵۱۷ میلیون متر مکعب و تنها سدی است که میزان ورودی از خروجی آن بیشتر است.

وی افزود: حوضه کرخه تنها حوضه‌ای است که اکنون در آن احساس خطر می‌شود و در این زمینه به بخش‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که در آماده باش کامل باشند، زیرا میزان ورودی از خروجی این سد بیشتر است و با محدودیت‌هایی در بحث ظرفیت رهاسازی آب در رودخانه مواجه هستیم.

لشکری عنوان کرد: علی رغم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در بحث ترمیم و تقویت سیل‌بندها، هنوز ظرفیت عبوردهی رودخانه به ظرفیت قابل قبول و مد نظر سازمان آب و برق نرسیده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به منظور کنترل سیلاب در رودخانه کرخه ممکن است میزان خروجی آب از این سد را افزایش دهیم. در این زمینه همه نیرو‌ها در تلاش هستند تا سیل‌بند‌ها و سایر اقدامات لازم را در پایین دست رودخانه انجام دهند و سپس نسبت به افزایش میزان رهاسازی اقدام شود.

انتهای پیام/م

سرریز آب سد کرخه

برچسب ها: آب و هوا ، سیل بند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.